اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

دشمن برای ایجاد فتنه بین مسلمین به منافقان امید بسته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: دشمن برای ایجاد فتنه بین مسلمین به منافقان امید بسته است.

دشمن برای ایجاد فتنه بین مسلمین به منافقان امید بسته است
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نمازجمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: امروز 17 شوال یادآور یکی از مهم‏ترین جنگ‏های پیامبر (ص) یعنی جنگ احزاب است.
وی اضافه کرد: همچنین سوره‏ای در قرآن کریم نیز با عنوان این جنگ نام گرفته که 17 آیه ابتدای سوره احزاب درباره این جنگ مسلمین است.
امام جمعه دماوند ادامه داد: در آن زمان مسلمین در مدت شش روز خندقی حفر کردند که در آن سهم هر مسلمان دو متر بود.
علاءالدینی تصریح کرد: علت اینکه حفر خندق خیلی زود توسط مسلمین به پایان رسید این بود که رسول خدا (ص) نیز در این راه آنها را همراهی کردند.
وی افزود: پیامبر (ص) به عنوان الگو از زمان تدارک جنگ، حضور در خط مقدم و ... به مسلمین امیدواری می‏دادند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید درس‏های مهم این جنگ را بیاموزیم، گفت: باید بدانیم که دشمن در مقابل ما دست به کار است و دست از دشمنی برنمی‏دارد.
علاءالدینی بیان داشت: استفاده ابزاری از همه تجهیزات و امکانات در برنامه دشمن قرار دارد.
وی با بیان اینکه نباید از هم‏بستگی دشمن بترسیم، تاکید کرد: در جنگ احزاب تمام گروه‏ها از جمله مشرکان، منافقان و ... دست به دست هم داده بودند.
امام جمعه دماوند افزود: در جنگ احزاب دشمن بدون پیروزی و گرفتن غنایم خشمگین و با دست خالی بازگشت و بدون نیاز به جنگ پیروزی برای مسلمانان حاصل شد.
علاءالدینی ضمن تاکید بر اینکه در همه حالات نباید از عزت خداوند غافل شویم، به نقش ایمان در ثبات مسلمین در جنگ‏ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در همه حالات نباید از منافقان غافل شویم، اضافه کرد: منافقانی که در جنگ ترسو هستند در زمان آرامش پررو و بهانه‏گیر می‏شوند.  
امام جمعه دماوند ادامه داد: دشمن برای ایجاد فتنه بین مسلمین به منافقان امید بسته است چون آنها بین مسلمین هستند.
علاءالدینی تصریح کرد: مومن نه تنها دوست دارد که بجنگد بلکه دوست دارد شهید هم شود و انتظار شهادت برای مومن باب شیرینی است و حتی شهادت دیگران سبب دلسردی مومن نمی‏شود.
وی تاکید کرد: نکته‏ای که در جنگ احزاب مهم بود این است که منافقان تلاش می‏کردند که روحیه مومنان را از طریق بزرگنمایی قدرت دشمن و دور کردن مردم از فرهنگ اسلامی تضعیف کنند.
امام جمعه دماوند افزود: مومنان با ایمان و تلاش و با سخت‏ترین شرایط، گرسنگی، تشنگی، نبودن ابزار و ... به حفر خندق پرداختند و به واسطه جهادی که از سوی مومنان برای این کار انجام شد، خداوند در قبال آن به آنها امداد الهی رساند.
علاءالدینی اضافه کرد: ما هیچ گاه نباید نعمت‏های الهی را فراموش کنیم و باید با یادآوری آن در راستای تقویت مومنان بکوشیم.
وی ادامه داد: در جنگ احزاب یکی از چهره‏های سرنوشت‏ساز امام علی (ع) بود.
امام جمعه دماوند گفت: در آستانه 31 شهریور ماه سالروز آغاز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به ایران در سال 59 قرار داریم.
افزود: در حدود 31 سال است که از آن دوران می‏گذرد و به همین علت باید این هشت سال تاریخ طلایی را برای ملت ایران بازخوانی کنیم.
علاءالدینی اضافه کرد: دشمنان رمز پیروزی ملت ایران را در اسلام یافتند و گام به گام برای آن نقشه کشیده‏اند.
وی افزود: از مهم‏ترین برنامه‏های ابتدایی دشمنان برای آغاز جنگ تحمیلی پیدا کردن شخصی مانند صدام بود که 100 درصد مخالف اسلام بود و به این ترتیب به ایران حمله کردند.
امام جمعه دماوند گفت: عظمت کار ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس باید همواره توسط رسانه‏ها، خطبا، خبرنگاران و ... بازگو شود.
علاءالدینی با بیان اینکه کاری که صورت گرفت، جنگ نبود بلکه دفاع مقدس بود، اضافه کرد: این کار دفاع از آبروی ایران اسلامی بوده است.
وی همچنین با اشاره به توسعه ورزش پهلوانی گفت: از مسئولان می‏خواهیم که برای ارتقای سطح این ورزش در شهرستان به توسعه زورخانه‏های شهرستان دماوند توجه شود و فضایی آبرومند به این منظور در نظر گرفته شود.
امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به سالروز وفات مرحوم شهریار و گرامیداشت یاد این شاعر ولایی خاطرنشان کرد: از مرحوم شهریار سئوال کردند که مهم‏ترین شعاری که شنیده چیست و وی در پاسخ گفته بود که خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه‏دار.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول