اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف خبر داد:

وجود 2.5 میلیون هکتار موقوفه مشترک با منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر 2.5 میلیون هکتار اراضی مشترک ملکی بین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وجود دارد.

وجود 2.5 میلیون هکتار موقوفه مشترک با منابع طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا کائینی صبح امروز در حاشیه نشستی در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه استان سمنان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای استفاده از این زمین‌ها، همواره اختلاف‌هایی میان سازمان اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی وجود داشته است.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور معتقد است که از این املاک به عنوان موقوفات حق استفاده دارد ولی از سوی دیگر سازمان منابع طبیعی با نظر به اینکه این موقوفات بخش مهمی از منابع طبیعی را شامل می‌شود، مخالف این استفاده است.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به منظور حل اختلاف‌های موجود، جلسات متعددی در هفته گذشته بین مدیران کل اوقاف کشور و سازمان منابع طبیعی برگزار شده است.
کائینی عنوان کرد: در هفته گذشته، همایش معاونان ثبتی سازمان ثبت و احوال کشور و معاونان امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران برای تسریع در سنددار کردن موقوفات برگزار شد.
وی تصریح کرد: با هماهنگی‌ها و تمهیدات پیش بینی شده قرار شد تا هر چه زودتر موقوفات کشور سنددار شوند تا بتوانیم هم این املاک وقفی را از دست موقوفه‏خواران نجات دهیم و هم نسبت به آبادانی و احیای آنها به طور جدی‌تری وارد عمل شویم.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سوی دیگر، سازمان اوقاف و امور خیریه تاکنون در زمینه امور سامانه‌ای از چند نرم‏افزار داخلی محدود مانند سامانه وقف، اجاره و... استفاده می‌کرد که این نرم‏افزارها به صورت جداگانه از هم فعالیت داشتند.
کائینی بیان داشت: برای ایجاد یک پایه اطلاعاتی درست، از سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با کمک دفتر آمار و انفورماتیک، نرم‏افزار سامانه جامع اطلاعات موقوفات کشور را طراحی کرده است.
وی افزود: بر اساس این سامانه، تمام اطلاعات پایه موقوفات، نیات وقف کنندگان و سایر اطلاعات مربوط به امور وقف وارد می‌شود.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر این اساس، اسناد اجاره موقوفات از حالت دستی خارج و تنها از طریق سامانه دریافت می‌شود.
کائینی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز از تمام مستأجران موقوفات اسنادی را قبول می‌کند که اطلاعات آنها از طریق این سایت وارد شده باشد.
وی اظهار داشت: هر چند ورود اطلاعات از طریق این سامانه برای مستأجران یک مزیت بوده اما به دلیل عدم آگاهی ممکن است برخی از مستأجران در روستاها با مشکلاتی مواجه شوند که برای حل این گونه مشکلات نیز راهکارهای خاصی در نظر گرفته‌ایم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول