اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای پایانی تعطیلات صورت می‌گیرد؛

آمادگی خدمت‌رسانی به گردشگران در 9 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن و عباس‌آباد از آمادگی راهنمایان جوان هلال احمر در روزهای پایانی تعطیلات برای خدمت‌رسانی به گردشگران در 9 شهر مازندران خبر داد.

آمادگی خدمت‌رسانی به گردشگران در 9 شهر مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از عباس آباد، یدالله صالحی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از اکیپ‌های هلال احمر در ورودی شهرستان‌ها اظهار داشت: امسال برای نخستین بار طی 9 روز پایانی تعطیلات تابستانی راهنمایان جوان جمعیت هلال احمر در طرح «با راهنمایان جوان هلال احمر، ایمنی در سفر» که به صورت پایلوت در سه استان شمالی گیلان، مازندران، گلستان و دو استان اصفهان و خراسان رضوی به اجرا درآمده است، در خدمت گردشگران هستند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر مدت 11 سال است که در قالب این طرح در ایام تعطیلات نوروزی در سراسر کشور با ایجاد پایگاه‌های شهرستانی اقدام می‌کرد و امسال برای نخستین بار این طرح را به صورت آزمایشی در استان‌های مطرح گردشگری کشور به اجرا درآورده و در صورت موفقیت در سال‌های آینده از ابتدای تعطیلات تابستانی به اجرا درخواهد آورد.
رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن و عباس‌آباد ادامه داد: این طرح در استان مازندران تاکنون به صورت نمادین در تنکابن آغاز به کار کرده و به صورت همزمان در شهرستان‌های ساری، فریدونکنار، بابلسر، بهشهر، قائمشهر، نوشهر و چالوس و رامسر نیز فعالیت می‌کند.
وی هدف از اجرای این طرح را علاوه بر راهنمایی گردشگران، کاهش حوادث ناشی از سوانح طبیعی و غیرطبیعی، آگاه‌سازی و آموزش‌های مورد نیاز به مسافران، ایجاد بسترهای مناسب مشارکت جوانان در فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، ترویج ارزش‌های بشر دوستانه در جامعه، افزایش اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی گردشگران، واگذاری برنامه‌ریزی، اجرا و پیگیری امور مورد نظر جوانان داوطلب، کمک به انجام سفری ایمن با ارائه توصیه‌ها و تاکیدات ایمنی و امدادی، کمک به تامین آسایش و آرامش گردشگران با اطلاع‌رسانی از مسیر و مقاصد سفر، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و مهرورزی در بین جوانان با توسعه میزان مشارکت آنان در خدمات عام‌المنفعه و اطلاع‌رسانی از مسائل و مخاطرات متناسب با هر اقلیم و منطقه برای جلوگیری از وقوع انواع حوادث عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا این خدمات شایسته ملتی که به مازندران به ویژه غرب استان سفر می‌کنند، باشد و گردشگران با حضور در این پایگاه‌ها و کسب اطلاعات مورد نیاز علاوه بر تامین نیازهای موردنظر در برقراری نظم و امنیت اجتماعی سفر گامی مهم در این راستا بردارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول