اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شرایط خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر 10 میلیون حافظ قرآن محقق شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار افزایش تعداد حافظان قرآن در کشور به 10 میلیون نفر شده‌اند که شرایط برای تحقق این مهم فراهم شده است.

شرایط خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر 10 میلیون حافظ قرآن محقق شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام حمید محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از 100 حافظ کل قرآن کریم کشور که در یک‌سال گذشته در موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خواستار شکوفایی قرآن و افزایش تعداد حافظان قرآن در کشور به 10 میلیون نفر شده‌اند که با توجه به اهتمام مسئولان شرایط برای تحقق این مهم فراهم شده است.
وی ادامه داد: امروز مشتاقان بی‌بدیل و بی‌نظیری برای فراگیری و حفظ قرآن کریم در کشور حضور دارند که مسئولان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و موسسه‌های قرآنی را حمایت کنند.
این مقام مسئول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استهبان را مایه افتخار جامعه قرآنی کشور و روستای محمدآباد این شهرستان را قرآن‌آباد ایران دانست و بیان داشت: این موسسه با توجه به اقدامات درخشان و سوابقی که در زمینه تعلیم و تربیت حافظان قرآن دارد می‌تواند به عنوان الگوی برتر قرآنی در کشور مطرح شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از مسئولان موسسه قرآنی بیت‌الاحزان استهبان افزود: امسال و در این مراسم شاهد تجلیل از 100 نفر از حافظان کل قرآن هستیم و با توجه به عزم و اراده  مردم و مسئولان موسسه بیت‌الاحزان استهبان و سایر مسئولان این شهرستان سال آینده شاهد تجلیل از یک‌هزار حافظ قرآن می‌شویم.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح حمایت از حافظان قرآن تصریح کرد: بر این اساس حافظان قرآن در چهار درجه‌بندی یک تا چهار قرار می‌گیرند که در این تقسیم‌بندی درجه یک هم‌طراز مدرک دکتری، درجه دو هم‌طراز مدرک فوق لیسانس، درجه سه هم‌طراز مدرک لیسانس و درجه چهار هم‌طراز مدرک دیپلم محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول