اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

مسابقات بین‌المللی بتن در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دوازدهمین دوره مسابقات بتن کشور به صورت بین‌المللی در زنجان برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی بتن در زنجان برگزار می‌شود
اصغر پرتوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات بتن که پیش از این به صورت کشوری برگزار می‌شد، در قالب بین‌المللی در زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه با پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان این مسابقات در زنجان برگزار می‌شود، افزود: نهمین دوره مسابقات بتن کشور نیز امروز با حضور 136 تیم از سراسر کشور در زنجان برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان یادآور شد: این مسابقات در چهار رشته و در فضایی جداگانه برگزار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت مرکز تحقیقاتی بتن ایران با راه‌اندازی دو انجمن بتن و آسفالت و قیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دو انجمن تلاش می‌شود استان زنجان به عنوان قطب علمی شمال غرب کشور تبدیل شود.
پرتوی از پذیرش 3 هزار نفر در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پذیرش این دانشجویان انجام شده است.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد در ترم جدید، بیان داشت: برگزاری دومین همایش ملی سوانح جاده‌ای، ریلی و هوایی با پشتیبانی مراکز اجرایی، اداره کل راه و ترابری و راه آهن شمالغرب کشور از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بهره‌برداری از 20 هزار متر مربع فضای آموزش و ورزشی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری این فضاها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به بهره‌برداری می‌رسند.
وی توسعه رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی را از برنامه‌های سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از اولویت دانشگاه در سال جاری است.
پرتوی برگزاری مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال جاری اعلام کرد و گفت: این مراسم با مشارکت همه واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.
وی انتخاب غرفه دانشگاه آزاد اسلامی را در نمایشگاه زنجان در مسیر توسعه به عنوان غرفه برتر حاصل فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در نمایشگاه زنجان در مسیر توسعه موفقیت‌های مطلوبی کسب کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از حضور در همایش پیاده‌روی و کوهپیمایی دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت تربیت بدنی در اواخر مهر ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: این برنامه با مشارکت همه دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: توجه به تفریح در کنار توجه به سلامت و تندرستی دانشجویان از اهداف این راهپیمایی است.
پرتوی با بیان اینکه سالم‌سازی و پاکسازی محیط زیست از دیگر اهداف شرکت در پیاده‌روی است، افزود: برقراری ارتباط موثر دانشگاه با مردم از دیگر اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود.
وی آشنایی مردم را با خدمات دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اهداف شرکت در این همایش پیاده‌روی عنوان کرد و گفت: این همایش به صورت یکپارچه در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد:  با تلاش و همت والای مجموعه مدیران، اساتید و کارکنان واحد زنجان، آموزش در بعد کمی و کیفی طی پنج سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
 وی تصریح کرد: این دانشگاه توانسته است به شاخص‌های ارزشمندی در حوزه آموزشی دست یابد.
پرتوی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی واحد زنجان از 45 رشته در سال 1384 به بیش از 127 رشته در سال 1389 افزایش یافته است، افزود: تعداد دانشجویان واحد طی همین مدت از 8 هزار و 988 دانشجو به بیش از 13 هزار و 150 دانشجو افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: افزایش کیفی در مصاف با افزایش کمی در واحد زنجان به طور همزمان صورت می‌گیرد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان متذکر شد: به منظور افزایش ارتقای کیفی در سیستم آموزش واحد جذب اساتید مجرب طی چهار سال گذشته به صورت جدی در برنامه‌های واحد قرار گرفته است.
وی گفت: طی این مدت تعداد اعضای هیئت علمی واحد در سال 1384 از 173 عضو به 310 عضو هیئت علمی تمام وقت در سال 1389 افزایش یافته است.
پرتوی با اشاره به اینکه تعداد بورسیه‌های واحد در سال 1385، 45 نفر بود، یادآور شد: این تعداد در سال 1389 به 90 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد دانشکده‌های مصوب در سال 1385 از دو دانشکده به پنج دانشکده رسیده است، تصریح کرد: این کار به منظور تمرکززدایی در امور اجرایی و ارتقای پژوهشی انجام شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اکنون با پنج دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده علوم پایه و پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده برق و کامپیوتر فعالیت دارد.
وی بیان داشت: مجموعه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی و همایش‌های ملی و بین المللی از 94 مقاله در سال 1384 به یک هزار و 100 مقاله در سال 1389 افزایش یافته است که نشان از رشد هزار درصدی مقالات واحد طی پنج سال گذشته دارد و تعداد مقالات ISI زنجان از 27 مقاله در سال 2004 به 110 مقاله تاکنون رسیده است.
پرتوی خاطرنشان کرد: تعداد کتب چاپ شده واحد زنجان حدود 52 عنوان کتاب درسی است و تعداد کتب موجود کتابخانه واحد زنجان از 70 هزار جلد در سال 1384 به بیش از 150 هزار جلد در حال حاضر افزایش یافته است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول