اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌استاندار اصفهان اعلام کرد:

اجرای تدابیر ویژه "سال ایمن" در جاده‌های اصفهان از ابتدای مهرماه

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان از اجرای برنامه ویژه سال ایمن در جاده‌ها از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تدابیر ویژه‌ای با هدف کاهش تصادفات با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ریط صورت می‌گیرد.

اجرای تدابیر ویژه "سال ایمن" در جاده‌های اصفهان از ابتدای مهرماه
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در همایش تصادفات رانندگی، چالش‌ها و راهکارهای مقابله با آن با اشاره به اینکه این همایش از سوی ستاد بحران استان تدارک دیده شده است، اظهار داشت: این هفتمین همایش برگزار شده توسط  ستاد بحران است که تاکنون بازخورد خوبی داشته است و بیش از اینکه جنبه همایش داشته باشد، جنبه آموزشی دارد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان در این جلسه، تصریح کرد: راه و تصادف دو مقوله‌ای است که از برای انسان‌ها و دولت‌ها مشکل‌ساز شده است، چرا که از یک‌طرف برای بشر معضل و تهدید است و از سوی دیگر جدای از بحث امنیت جانی یکی از مؤلفه‌های توسعه‌یافتگی به عنوان یک قابلیت برای یک کشور مطرح است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در موقعیت‌ چهار راه ارتباطی و نیز جانشین تهران در مدیریت بحران قرار گرفته است، بیان داشت: برای این ظرفیت استان و نیز کنترل تهدیداتی که از نظر آلایندگی، تصادفات و تلفات در این حلقه وجود دارد، تدابیری اندیشیده شود.
وی استان اصفهان را یک شهر مهاجرپذیر و با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 800 هزار نفر دانست و افزود: نیمی از این جمعیت در شهر اصفهان زندگی و تردد می‌کنند.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان دارای 100 شهر و شهرداری است، ادامه داد: اصفهان شهر پر ترددی است و هر روزه به واسطه وجود نهادها و تاسیسات مختلف و نیز جذابیت تجاری و بازرگانی و گردشگری محل برپایی یک همایش علمی است.
وی با تاکید به اینکه این امر مسئولیت مدیران استان را در قبال حفظ جان مسافران اضافه می‌کند، بیان داشت: جاده فرودگاه اصفهان و حجم تردد خودروها در عرض هم نیز از جمله مسیرهایی است که نیاز به توجه بیشتری در خصوص ایمنی دارد.
‌استاندار اصفهان موضوع راه و جاده و نیز امر رانندگی را در خور توجه ویژه دانست و گفت: از میان عوامل تصادفات که اثرات بدی بر رفت و آمد داشته است، عامل انسانی به عنوان دلیل ابتدایی و اصلی‌ترین عامل تصادفات است و پس از آن خودرو و جاده علت‌های تصادفات جاده‌ای به شمار می‌روند.
وی عدم استفاده صحیح از برخی تجهیزات و امکانات مدرن را سبب بروز تصادفات دانست و افزود: استفاده نابه‌جا از امکاناتی همچون موبایل، ماهواره و نیز خودروی پر سرعت گاهی منجر می‌شود که از استفاده مفید هم محروم شویم.
ذاکر اصفهانی با تاکید به اینکه در مهندسی کاهش تلفات جاده‌ای، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز دخیل هستند، تصریح کرد: برای کاهش تصادفات باید برنامه‌ریزی‌ها با مشارکت مردم صورت گیرد.‌
وی در ادامه صحبت‌های خود از اجرای برنامه ویژه سال ایمن در جاده‌ها از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تدابیر ویژه‌ای با هدف کاهش تصادفات با همکاری  همه دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.
ذاکر اصفهانی راه‌اندازی پلیس راه روستا را گام مثبتی برای کاهش تصادفات برشمرد و افزود: تعداد روز افزون خودرو در استان نگران کننده است که باید برای مقابله با این تهدید امر فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه نهادینه و تشویق شود.
وی با بیان اینکه در آینده این نشست‌ها استمرار پیدا می‌کند، بیان داشت: هشتمین سلسله نشست و کارگاه آموزشی در قالب همایش در راستای پیشبرد امور در مقابله با خشک سالی استان به زودی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول