اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای؛

استقرار خودروهای آتش‌نشان در جاده‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: با توجه به آمار بالای وقوع حوادث جاده‌ای و ایجاد حریق، استقرار خودروهای آتش‌نشان در جاده‌های کشور ضروری است.

استقرار خودروهای آتش‌نشان در جاده‌ها ضروری است
علی کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشان در شهر کرمان در امداد جاده‌ای حاشیه و اطراف این شهر شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه هیچ ارگانی مسئولیت اطفای حریق جاده‌ای را بر عهده نگرفته است، تصریح کرد: با توجه به نیاز موجود و نبود نیروهای دیگر دستگاه‌ها، آتش‌نشانی نیروهای خود را برای اطفای حریق به جاده‌ها اعزام می‌کند.
کردی با اشاره به اینکه سازمان‌های آتش‌نشانی وابسته به شهرداری هستند و باید در محدوده خدمات شهری شهرداری فعالیت کنند، بیان کرد: اطفای حریق در جاده‌ها خارج از محدوده شهرهاست.
وی افزود: امداد و نجات جاده‌ای بر عهده جمعیت هلال احمر است، اما به علت اینکه هلال احمر خودروی آتش‌نشان ندارد، مردم در زمان آتش‌سوزی و برای اطفای حریق با آتش‌نشانی تماس برقرار می‌کنند.‌
کردی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی برای اعزام خودروهای آتش‌نشان برای مسیرهای بالای 50 کیلومتر در جاده‌ها با مشکل مواجه است.
وی بیان داشت: مسئولان باید برای استقرار ماشین‌های اطفای حریق در پلیس راه و راه‌اندازی ایستگاه‌های جاده‌ای آتش‌نشانی وارد عمل شوند.
کردی اظهار داشت: به علت نبود حضور ماشین‌های اطفای حریق افراد بسیاری جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند.
وی عنوان کرد: به صورت میانگین هر هفته یک مورد تصادف جاده‌ای منجر به حریق در جاده‌های کرمان اتفاق می‌افتد که نیاز به اطفای حریق است.
کردی با بیان اینکه افرادی با عنوان آتش‌نشان افتخاری با آتش‌نشانی کرمان همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در هر ماه یک دوره آموزش 32 ساعته برای مردم برگزار و همچنین با هماهنگی با نهادهای مختلف آموزش‌هایی به مدیران و کارشناسان ارائه می‌شود.
وی افزود: در ایستگاه آتش‌نشانی شماره 3 کرمان به کودکان مهدهای کودک آموزش‌هایی ارائه می‌شود.
کردی با بیان اینکه ساختمان‌های مهدها باید تاییدیه آتش‌نشانی را داشته باشند، گفت: ایمنی ساختمان خوابگاه‌های دانشجویی توسط آتش‌نشانی کنترل می‌شود و برخی از این مکان‌ها فاقد وسایل اطفای حریق هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول