اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان خبر داد:

ایجاد سازمان پلیس راه‌روستایی در جاده‌های روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: طرح سازمان نیروی پلیس راه روستایی در اصفهان تهیه شده و به محض پایان طرح تابستانه فعالیت اجرایی شدن آن آغاز می‌شود.

ایجاد سازمان پلیس راه‌روستایی در جاده‌های روستایی
سرهنگ علی نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با بیان اینکه 80درصد از تصادفات برون شهری استان در جاده‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد، اظهار داشت: بای هر چه سریع‌تر پلیس راه روستایی در استان مستقر شود.
وی افزود: در این رابطه طرح سازمان نیروی پلیس راه روستایی در اصفهان تهیه شده و به محض پایان طرح تابستانه فعالیت اجرایی شدن آن آغاز می‌شود.
رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه یکی از پر تصادف‌ترین راه‌های استان جاده‌های فرعی و روستایی است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبودن نظارت‌های کافی و همچنین عدم رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان در بعضی از این نوع راه‌ها شاهد تصادف‌های ناگواری هستیم.
وی با تاکید به اینکه جاده‌های فرعی و روستایی ظرفیت و کشش سرعتی که رانندگان در جاده‌های اصلی استفاده میکنند را ندارد، اضافه کرد: از کسانی که قصد عبور از این نوع جاده‌ها را دارند‌ در خواست می‌شود تا از سرعت کمتری استفاده کنند.
نیکبخت در ادامه صحبت‌های خود از کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای اصفهان خبر داد و افزود: در مرداد ماه امسال 21 نفر کمتر از تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته با 35 کشته در تصادفات راه‌های برون شهری روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن را قابل توجه دانست.
رئیس پلیس راه استان به حوادث جاده‌ای اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری سه دستگاه اتوبوس در جاده‌های استان آتش گرفته است.
وی ادامه داد: طی هفته گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری با 35 سرنشین در جاده‌های نایین به اصفهان به طور ناگهانی در قسمت موتور خود دچار حریق شد.
نیکبخت افزود: با پیاده کردن سریع مسافران به کسی آسیبی وارد نشد، اما تا رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی دچار خسارات فراوانی شد.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس راه دلیل این آتش‌سوزی نقص فنی در سیستم موتور آن تشخیص داده شد که با رخ دادن این حادثه رقم اتوبوس‌های آتش گرفته در سال جاری به سه دستگاه رسید.
رئیس پلیس راه استان افزود: شرکت‌های مسافربری باید به نظارت و سلامتی اتوبوس‌ها توجه بیشتری داشته باشند.
وی یکی از دلایل ایجاد خسارت فراوان به اتوبوس‌های مسافربری را عدم استفاده از کپسول آتش‌نشانی برشمرد و گفت: برابر قانون تمام اتوبوس‌های مسافربری باید از کپسول آتش‌نشانی در خودروی خود استفاده کنند و نسبت به شارژ مرتب آن نیز اقدام کرده تا شاهد خسارت‌های کمتری در این گونه موارد باشیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول