اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌ها خبر داد:

جابه‌جایی 16 میلیون مسافر توسط اتوبوس‌های درون‌شهری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های سراسر کشور گفت: اتوبوس‌های درون شهری روزانه بیش از 16 میلیون مسافر را در کشور جابه‌جا می‌کنند.

جابه‌جایی 16 میلیون مسافر توسط اتوبوس‌های درون‌شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، علی چناری در نشست مدیران عامل اتوبوسرانی‌های شرق و جنوب کشور در کرمان اظهار داشت: حمل و نقل توسعه یافته در یک کشور شاخص توسعه‌یافتگی است.
وی با بیان اینکه حمل و نقل و توسعه در یک کشور به هم وابسته هستند، بیان کرد: سیستم‌های حمل و نقل خود سبب توسعه می‌شوند و ساختار توسعه یافته نیز به توسعه حمل و نقل توجه می‌کند. 
چناری وجود چنین نگرشی به حمل و نقل عمومی را از جمله اهداف این اتحادیه ذکر کرد.
وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها در کشور، سیستم‌های حمل و نقل عمومی را اثرپذیرترین حوزه کشور در این بحث دانست.
چناری با بیان اینکه بحث مدیریت حامل‌های انرژی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: حمل و نقل عمومی به عنوان یک سیستم مؤثر در بحث مدیریت منابع انرژی در کشور باید جایگاه واقعی‌اش را در بین مردم پیدا کند، یعنی با ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد امکانات مناسب ‌و با توجه به ارزان‌تر بودن جابه‌جایی، شهروندان به استفاده از آن ترغیب شوند.
وی با اشاره به اینکه در ایران تنها در تهران و مشهد از مترو استفاده می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین سیستم حمل و نقل عمومی در کشور، اتوبوس‌های درون‌شهری است به طوریکه روزانه در کشور بالغ بر 16 میلیون مسافر توسط این سیستم جابه‌جا می‌شود و لازم است جایگاه و امکانات مناسبی در بخش‌های تصمیم‌گیر داشته باشد.
چناری به لزوم ارتقای جایگاه این سازمان‌ها در حوزه‌های تصمیم‌گیری کلان کشور تأکید کرد.
وی توجه به آموزش، آشناسازی منابع انسانی تشکیل دهنده سازمان‌های اتوبوسرانی با نوآوری و شخصیت حقوقی‌شان را از جمله اهداف این اتحادیه ذکر کرد.
مدیر‌عامل اتحادیه اتوبوسرانی حمایت اتوبوسرانی‌های مختلف کشور از اتحادیه را رمز موفقیت این مجموعه در پیگیری مطالبات سازمان اتوبوسرانی دانست.
در ادامه این نشست مشاور ارشد این اتحادیه و مدیر‌عامل اسبق سازمان اتوبوسرانی مشهد، تشکیل گردهمایی منطقه‌ای مدیران عامل سازمان اتوبوسرانی را به منظور حل مسائل پیش روی این سازمان و انتقال تجربیات در طرح‌های مختلف را بسیار راهگشا و مؤثر دانست.
شوشتری به انتخاب اعضای هیئت مدیره و لزوم توجه به حضور سازمان‌های اتوبوسرانی مختلف با امکانات و ظرفیت‌های مختلف در این جمع اشاره کرد و خواستار تدوین آیین‌نامه‌ای جامع در این زمینه شد.
وی به اعتبار اندک تخصیص داده شده در بودجه کشور به منظور خرید اتوبوس انتقاد کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه اتوبوس‌ها محور اساسی حمل و نقل عمومی در شهرها هستند، لازم است اعتبار خریداری آنها از بحث قطار شهری جدا و با تخصیص به موقع آن در نوسازی این ناوگان تلاش شود.
شوشتری بیان کرد: با تشکیل کمیته‌های مختلف مسائل به طور علمی مطرح و در حوزه‌های تخصصی پیگیری شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول