اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکسیناسیون لار در دماوند پایان یافت

خبرگزاری فارس: اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری لار در میان دام‏های مستقر در شهرستان دماوند پایان یافت.

واکسیناسیون لار در دماوند پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: در سال جاری، طرح واکسیناسیون لار به پایان رسیده و ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند در حال اتمام امور نهایی این طرح در بخش لکه‏گیری هستند.
محمد علائی‏بخش تصریح کرد: طرح واکسیناسیون لار از 28 خرداد ماه آغاز شده بود و در مرحله نهایی، دام‏هایی که به دلایل مختلف از تزریق دارو به دور مانده‏اند در مقابل بیماری‏های دامی واکسینه می‏شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند با ابراز رضایت از پایداری روند خدمات‏رسانی در سال جاری خاطرنشان کرد: ‌با وجود کمبودهای منابع ناشی اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها و افزایش هزینه‏های جاری، خدمات ارائه شده توسط مجموعه شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند همچنان پایدار مانده است.
علائی‏بخش ادامه داد: ‌در سال جاری، علاوه بر دام‏های مهاجر به دماوند برخی انواع دام‏های این شهرستان نیز در قالب اجرای طرح لار مشمول واکسیناسیون رایگان شدند تا مساعدتی به قشر زحمتکش دامدار در این شهرستان صورت گیرد.
وی در تشریح طرح واکسیناسیون لار خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت اقلیمی استان‏های سمنان و خراسان شمالی با شهرستان دماوند و امکان بروز بیماری‏های دامی بین احشام مستقر در منطقه لار، طرح واکسیناسیون دام‏های عشایری این منطقه اجرایی می‏شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند ادامه داد: عدم اجرای این طرح موجب تبادل بیماری‏های خطرناک و قابل انتقال بین دام و دام یا انسان و دام شده و مشکلات بسیاری را در تمام نقاط کشور به وجود می‏آورد.
علائی‏بخش افزود: بر اساس تجربیات سالیان طولانی، شناسایی‏های لازم برای کنترل دام‏های ورودی به منطقه لار صورت گرفته و اکیپ‏های پزشکی شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند با حضور در منطقه به اجرای طرح واکسیناسیون می‏پردازند.
وی با اشاره به نتایج حاصل از این طرح عنوان داشت: از جمله نتایج مثبت اجرای طرح واکسیناسیون لار، کاهش چشمگیر بیماری‏های خطرناک و مهلکی مانند شاربون و تب مالت در شهرستان و استان‏های اطراف تهران است.   
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول