اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دامپزشکی بم خبر داد:

واکسیناسیون 24 هزار رأس دام در بم

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی بم گفت: طی سال جاری 24 هزار و 700 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون 24 هزار رأس دام در بم
مسعود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: این شبکه از ابتدای سال جاری برای پیشگیری از انتقال بیماری بروسلوز به انسان اقدام به انجام عملیات مایه‌کوبی در جمعیت دام‌های سبک و سنگین شهرستان بم کرده است.
وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از 24 هزار و 700 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌‌اند.
اسدی افزود‌: طی سال جاری تعداد 21 هزار رأس گوسفند و بز و تعداد 3 هزار و 700 رأس گاو و گوساله علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.
وی تصریح کرد: به منظور تشخیص بیماری بروسلوز و همچنین بیماری سل در جمعیت گاو و گوساله شهرستان بم طی سال جاری تعداد 980 رأس گاو برای بیماری بروسلوز و نیز یک هزار و 150 رأس گاو و گوساله برای بیماری سل مورد آزمایش قرار گرفتند.
اسدی با تأکید بر اینکه این طرح به صورت کاملا رایگان در سطح شهرستان اجرا شده است، بیان داشت: سل و تب مالت از جمله بیماریهای خطرناک دامی و قابل انتقال به انسان هستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول