اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر علیه 9 بیماری واگیردار انجام شد؛

پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان در جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان بر علیه 9 بیماری واگیردار در جم خبر داد.

پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان در جم
احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف و بویژه در مناطق روستایی اهمیت زیادی دارد و امروزه، بهداشت را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت میشمارند.
وی افزود: در شهرستان جم شاهد رود رو به رشدی در رشد مراکز بهداشتی و درمانی هستیم و در بسیاری از روستاها خانه بهداشت استاندارد و مجهز راه‌اندازی شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به فعالیت‌های بهداشت جم در یکسال اخیر از جذب ۲۰ نفر نیروی انسانی در این شبکه خبر داد و خاطرنشان کرد: 15 نفر از افراد جذب شده، بومی شهرستان جم هستند.
قاسمی با اشاره به راه‌اندازی خانه بهداشت روستایی تصریح کرد: اخذ مجوز برای ایجاد خانه‌های بهداشت روستاهای اسلام‌آباد، قائدی، شهر خاص و سرچشمه و تامین زمین مورد نیاز خانه‌های بهداشت با همکاری شوراها و دهیاری روستاها و همچنین تامین اعتبار لازم برای ساخت خانه‌های بهداشت ذکر شده در سال جاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: تامین اعتبار لازم برای ساخت دو واحد خانه پزشک در مرکز بهداشتی درمانی ریز و کوریحیاتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و تامین یک پلاک زمین با همکاری شورا و شهردار جم برای ساخت اورژانس ۱۱۵ شهری جم نیز طی ماه گذشته انجام شده است.
رئیس شبکه بهداشت جم اذعان داشت: خرید یک دستگاه آزمایشگاهی برای مرکز بهداشتی درمانی ریز به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال و یک دستگاه آزمایشگاهی برای مرکز بهداشتی درمانی امیرالمؤمنین جم به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال نیز در سال جاری انجام شده است.
قاسمی گفت: افتتاح خانه بهداشت روستای سرچشمه، افتتاح پایگاه اورژانس جاده‌ای گندمزار با همه امکانات مورد نیاز، اخذ مجوز احداث یک مرکز بهداشتی درمانی برای روستای بهارستان و رنگ‌آمیزی و خرید تجهیزات اداری و پزشکی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال نیز از دیگر اقدامات این شبکه در سال جاری است.
وی از اجرای طرح هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان جم خبر داد و افزود: این طرح که شامل خونگیری از پاشنه پای نوزادان است به تعداد ۹۸۸ نوزاد در جم صورت گرفته و این امر سبب میشود تا نوزادان در بزرگسالی به عوارض ناشی از مشکلات کم‌کاری تیروئید دچار نشوند.
قاسمی با اشاره به اجرای طرح شناسایی زوجین ناقل تالاسمی نیز اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی و جلوگیری از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور انجام شد که در مجموع از ۱۰۰۷ نفر خونگیری شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان بر علیه 9 بیماری واگیردار در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری برای واکسیناسیون کودکان بر علیه بیماریهای واگیردار اقدامات بینظیری در سطح روستاها و شهرهای این شهرستان انجام شده است.
قاسمی عنوان داشت: برای توسعه و پیشرفت شاخص‌های بهداشتی در جم از همه توان موجود به نحو مطلوب استفاده خواهیم کرد و امیدوار هستیم با تلاش بیشتر مسئولان بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول