اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید؛

5 رشته جدید در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی قم از راه‌اندازی پنج رشته جدید در دانشگاه صنعتی قم در سال تحصیلی جدید خبر داد.

5 رشته جدید در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد
محمدهادی مشکوةالسادات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس دانشگاه صنعتی قم در سال 87 اظهار داشت: این دانشگاه در ابتدای تاسیس در دو رشته صنایع و کامپیوتر به پذیرش دانشجو پرداخت و به تدریج رشته‌های مکانیک، عمران و برق نیز به رشته‌های دانشگاه افزوده شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال پنج رشته جدید مانند برق کنترل، برق قدرت، کامپیوتر گرایش سخت‌افزار، پلیمر و مهندسی فیزیک راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از پذیرش 786 نفر دانشجو خبر داد و افزود: هزار و 434 نفر دانشجو در 9 رشته در مقطع کارشناسی از سوم مهر ماه سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم مجوز رشته‌های مهندسی شیمی و مهندسی مواد را در مقطع کارشناسی دریافت کرده و سپس مجوز مقطع تحصیلات تکمیلی دریافت شود.
مشکوةالسادات با بیان اینکه 17 نفر از استادان اکنون در دانشگاه صنعتی قم مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به متقاضیان فراوان در زمینه جذب هیئت علمی اکنون در حال اخذ مجوز جذب هیئت علمی هستیم تا به تدریج اعضای هئیت علمی از سوی شورای جذب پذیرش ‌شوند.
وی با اشاره به امکانات دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه صنعتی قم به سیستم پیام کوتاه متصل بوده و به پایگاه‌های تخصصی مجهز شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه خوابگاه تملکی در دانشگاه صنعتی قم وجود ندارد، بیان داشت: خوابگاه‌های خودگردان برای تمام دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اعتبار سال جاری دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه به دلیل استیجاری بودن از اعتبارات عمرانی محروم بوده و امسال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به دانشگاه اختصاص پیدا کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول