اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

1.2 میلیون از جمعیت آذربایجان شرقی در روستاها ساکن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که بدون هیچ هزینه‌ای زندگی خود را اداره می‌کنند، پس باید توجه ما به این قشر از جامعه بیشتر شود.

1.2 میلیون از جمعیت آذربایجان شرقی در روستاها ساکن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر اصغری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان امسال با احداث 85 خانه بهداشت در روستاهای استان دیگر خانه بهداشت استیجاری وجود نخواهد داشت.
وی با تاکید بر ارتقای سطح بهداشت در روستاهای استان افزود: تمهیدات لازم برای تحقق این موضوع فراهم شده است.
اصغری همچنین از اختصاص سهام عدالت به بیش از 99 درصد روستاییان در استان خبر داد و این طرح را در راستای سیاست‌های عدالت‌محور نظام دانست.
وی با بیان این که دولت توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، اعلام کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که بدون هیچ هزینه‌ای زندگی خود را اداره می‌کنند، پس باید توجه ما به این قشر از جامعه بیشتر شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری در ادامه طرح بیمه تامین اجتماعی روستاییان را بزرگ‌ترین طرح حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی بیش از 53 درصد از واجدان شرایط روستایی و عشایری زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، که این رقم در سطح کشور 30 درصد است.
اصغری با دعوت از روستائیان و عشایر به مشارکت در این طرح ارزشمند حمایتی افزود: در این طرح روستائیان و عشایر تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند و دو سوم از سوی دولت به صندوق بیمه پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: از مزیت این بیمه برقراری مستمری بازنشستگی و تامین آتیه روستاییان است.
انتهای پیام/30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول