اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برگزاری 300 برنامه فرهنگی، ورزشی در دشتی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتی گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از 300 برنامه در تمام اقشار بسیج برگزار می‌شود که از این تعداد برنامه 35 برنامه آن شاخص است.

برگزاری 300 برنامه فرهنگی، ورزشی در دشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مراد کاظمی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در دشتی یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس را اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم عنوان کرد.
فرمانده سپاه دشتی افزود: در هفته دفاع مقدس بیش از 300 برنامه در تمام اقشار بسیج برگزار می‌شود که از این تعداد برنامه 35 برنامه آن شاخص است.
وی یادآورشد: در این هفته هفت یادواره شهید در حوزه‌های مقاومت در روستای زیارت ساحلی و در شهرهای کاکی، شنبه و خورموج برگزار می‌شود که در شهر خورموج یادواره شهدای بسیج هنرمندان، یادواره شهدای حوزه مقاومت، یادواره شهدای گمنام و یادواره زنان ایثارگر شامل می‌شود.
کاظمی به روز شماره سی و یکمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان اشاره کرد و گفت: رژه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجی، گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) و اجرای حرکت رزمی، رژه موتور سواران، غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان، نمایشگاه عکس دفاع مقدس (السابقون) و نشست‌های روشنگری همزمان با یادواره شهدای زنان ایثارگر و نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی، شب شعر دفاع مقدس توسط کانون بسیج فرهنگیان کاکی، نواختن زنگ انقلاب و پیروزی در مدارس، تبیین سربازی و تقدیرازسربازان نمونه و فعال، همایش حلقه‌های طرح صالحین و شب شعر خاطره در حوزه الغدیر را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان عنوان کرد.
کاظمی یادآورشد: گردهمایی رزمندگان و ایثارگران، اختتامیه کلاس‌های دوره 45 روزه ، گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه، نشست نهضت روشنگری و تجلیلی از جهادگران، روشنگری در جهاد فرهنگی، زیارت عاشورا و تجلیل و قدرشناسی از ایثارگران و رزمندگان بسیجی، توجه به ولایت پذیری در همایش گروه‌های ذوالفقار بسیج، همایش شهید اسوه شهید رجب بیگی و تجلیل از مربیان نیز در این هفته برگزار می‌شود.
وی تبیین نقش امام (ره) به عنوان ولی فقیه در دوران دفاع مقدس در نهضت روشنگری، توجه به شکست حصر آبادان در همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، نهضت روشنگری و همایش تقدیر از فرزندان و فرهنگیان ایثارگر، همایش توجه به الگو های موفق در دفاع مقدس و روشنگری، توجه به عفاف و حجاب در جلسه اخلاق شهرستان و توجه به اقتصاد و خانواده در دوران دفاع مقدس در گردهمایی رزمندگان را از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.
فرمانده سپاه دشتی با اشاره به انقلاب‌های مردمی در کشورهای خاورمیانه و آفریقا گفت: در پیروزی انقلاب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان حرکتی ضد امریکایی به اثبات رسید و امروز نیز در انقلاب مردم مصر تسخیر لانه جاسوسی رژیم خون آشام اشغالگر قدس توسط جوانان  مصری به عنوان حرکتی ضد این رژیم به جهانیان ثابت شد.
وی ادامه داد: غربی‌ها و سران کشورهایی که دنباله روی آن‌ها هستند بدانند که امروز شاهد  ظهور و بروز مجدد عظمت اسلام و تاثیر گزاری اسلام عزیز در تاریخ آغازهستیم.
کاظمی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدنی گفت: شهید مدنی در دوران حضور خود افزون بر مبارزه علیه رژیم طاغوتی  خدمات ارزنده‌ای و آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.
فرمانده سپاه دشتی بیان کرد: شهید محراب آیت الله مدنی همز‏مان با اوج‏ گیری قیام مردمی در خرداد ۴۲ و تبعید امام خمینی رحمه ‏الله به نجف اشرف، همواره مدافع امام بود و در کنار آن رهبر فرزانه، در پاسداری از اسلام کوشید و پس از انقلاب نیز در کنار امام و یاران گران‏قدرش در حفظ آرمان‏‌های نظام اسلامی و دفع توطئه‌های دشمنان نظام بود و عاشقانه جوانان را به ترویج ایثار و شهادت آشنا کرد.
وی یادآورشد: شهید مدنی در طول زندگی خدمات ارزنده‌‏ای به اسلام و ملت ایران در نقاط مختلف کشورمان به یادگار گذاشت و سرانجام به دست منافقان کوردل در محراب نماز جمعه به شهادت رسید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول