اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجموعه فرهنگی تخت‌ فولاد:

23کتاب تاکنون در مورد علمای تخت فولاد منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد گفت: مجموعه فرهنگی باغ طوبی تاکنون 23 جلد کتاب به چاپ رسانده ‌است که به معرفی مشاهیر مدفون در تخت فولاد و همچنین مکان‌های مختلف آن می‌پردازد.

23کتاب تاکنون در مورد علمای تخت فولاد منتشر شد
حسین حمیدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: آیت‌الله کرمانی از جمله علما و دانشمندان معاصر است که در عرصه سیاسی و مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار فعال بود.
وی افزود: ایشان بعد از رسیدن به درجه اجتهاد در حوزه علمیه به تدریس علوم و معارف اسلامی ‌‌پرداخت و تاکنون 12 اثر در حوزه معارف اسلامی از ایشان به چاپ رسیده است.
مدیر مجموعه فرهنگی تخت‌ فولاد با بیان اینکه آیت‌الله کرمانی از جمله فقهایی بود که در قیام 15خرداد نقش موثری داشت، تصریح کرد: ایشان در زمینه ملی شدن صنعت نفت نیز فعالیت‌های بسیاری داشته و کتاب مهمی نیز در این باره با نام «تاریخ معاصر نفت در دنیا» تألیف کرده است.
وی از جمله خدمات اجتماعی آیت‌الله کرمانی را بنیان نهادن بیمارستان عسکریه و زایشگاه نجمه خاتون دانست و افزود: این عالم فرهیخته با وجود موقعیت خوبی که داشت در زندگی شخصی بسیار ساده‌زیست و قانع بود و حتی وصیت کرده بود پس از مرگش هزینه‌های ساخت مقبره وی صرف تکمیل بیمارستان شود.
حمیدی با اشاره به اینکه در آن سال‌ها وعظ و خطابه از رسانه‌های مهم در تنویر افکار عمومی بود، تاکید کرد: این روحانی روشنفکر با علوم روز و زبان‌های خارجی آشنایی کامل داشت و با بیان روان خود در روشنگری افکار و مقابله با بدعت‌های دینی و همچنین جذب اقشار جوان تلاش زیادی کرد.
وی در ادامه درباره اقدامات مجموعه فرهنگی باغ طوبی گفت: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب هنگام بازدید از تخت فولاد مبنی بر  شناسایی و معرفی مشاهیر تخت فولاد به مردم این مجموعه تاکنون اقدامات گوناگونی در این راستا انجام داده است.
مدیر مجموعه فرهنگی باغ طوبی برگزاری همایش‌های معرفی مشاهیر مدفون در تخت‌ فولاد را از جمله اقدامات صورت گرفته در این رابطه برشمرد و گفت: تا به حال برای حدود 20 نفر از علما و دانشمندان مدفون در تخت‌ فولاد همایش و بزرگداشت برگزار شده است.
وی اضافه کرد: از  جمله این مشاهیر می‌توان به دانشمندانی چون سلطان‌الکتاب و اشرف‌الکتاب، آیت‌الله خاتون‌آبادی و آیت‌الله اشرفی اصفهانی اشاره کرد که همگی دارای کتاب‌هایی در زمینه فلسفه نیز هستند.
حمیدی از دیگر اقدامات موثر در معرفی مشاهیر و دانشمندان تخت‌ فولاد را امور فرهنگی دانست و بیان داشت: در این راستا مجموعه فرهنگی باغ طوبی تاکنون 23 جلد کتاب به چاپ رسانده ‌است که به معرفی مشاهیر مدفون در تخت فولاد و همچنین مکان‌های مختلف آن می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه شاخص‌ترین کتب چاپ شده درباره تخت فولاد کتاب «دانش‌نامه تخت ‌فولاد» است، تصریح کرد: این دانشنامه در چهار جلد تهیه می‌شود که تاکنون یک جلد از آن به چاپ رسیده و جلد دوم آن تا دو ماه دیگر تهیه و دو جلد نهایی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد در پایان  درباره اهمیت گورستان تخت‌ فولاد گفت: تخت فولاد اصفهان بعد از وادی‌السلام در نجف اشرف مهم‌ترین آرامستان مسلمانان است و حدود 2هزار نفر از مشاهیر و علمای شهر اصفهان در آن به خاک سپرده شده‌‌اند.
به گزارش فارس، همایش «فطرت بیدار» روز 24 شهریور ماه از ساعت 17 تا 19.30 دقیقه در جوار مقبره «آیت الله کرمانی» و در مجموعه فرهنگی باغ طوبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول