اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیگیر امور فرهنگی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد روستاها را مهد سازندگی انسان‌های توسعه یافته و مهم‌ترین مراکز فرهنگی در کشور دانست و گفت: پیگیر امور فرهنگی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

پیگیر امور فرهنگی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هستیم
اکبر نیکزاد عصر امروز در بازدید از برخی روستاهای شهرستان بویراحمد و رسیدگی به مشکلات مردم این روستاها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که در راه خدمات‌رسانی به مردم، شهر و روستا برای ما تفاوتی ندارد، اظهار داشت: سعی ما بر این است که روستاهای این استان را در حد امکان و تا آن‌جا که وقت اجازه می‌دهد حتی به روستاهایی که زیر ده خانوار جمعیت داشته باشند را نیز مورد بازدید قرار خواهیم داد.
وی به اولویت‌های مهم عمرانی در روستاها اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها راه روستایی بوده که در طول عمر دولت عدالت‌محور در این راستا کارهای زیادی انجام شده و آمارهای خیره کننده‌ای وجود دارد که بی‌سابقه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هنگامی که روستاها به راه مناسب و قابل دسترسی خوب دست یافتند سایر امکانات به آسانی در روستاها قابل وصول می‌شود.
نیکزاد اولویت اصلی در خدمات‌رسانی به روستاها را پس از راه مناسب، برق، آب، گاز و طرح هادی دانست و افزود: برنامه‌های خوبی برای روستاهای این استان داریم و این بدان معنا نیست که کارهای فرهنگی را در روستاها تعطیل کنیم.
این مقام عالی اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در روستاها مساجد بوده که پایگاهی مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی به شمار می‌رود.
نیکزاد تصریح کرد: ساخت اماکن فرهنگی از جمله کتابخانه و سایر اماکن دیگر در روستاها باید در دستور کار باشد چرا که از دل همین روستاها انسان‌های بزرگی به جامعه معرفی می‌شوند که لازم است زمینه رشد آن‌ها را از جمله در زمینه آموزش‌های فرهنگی ایجاد کنیم.
وی فرهنگ‌سازی در روستاهای این استان برای حفاظت از منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها را وظیفه مسئولان فرهنگی دانست و گفت: بیشتر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یا در جنگل و یا در حاشیه آن واقع شده‌اند که باید برای توسعه صنعت گردشگری این نقاط بکر را حفاظت کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول