اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سمنان در گفت‌و‌گو با فارس:

23 پروژه دانشگاهی مصوب دولت در سمنان اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه سمنان از اجرای 23 پروژه دانشگاهی مصوب سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان در این دانشگاه خبر داد.

23 پروژه دانشگاهی مصوب دولت در سمنان اجرا شد
علی خیرالدین امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: از محل دو دوره سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان، پروژه‌های زیادی در بخش آموزش عالی استان تعریف شد.
وی ادامه داد: از این رهگذر، سهم دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان 23 پروژه است.
رئیس دانشگاه سمنان اضافه کرد: این طرح‏ها با زیربنایی بالغ بر 72 هزار متر مربع و اعتبار 92 هزار میلیون ریالی اجرایی شده‏اند.
خیرالدین ادامه داد: دانشگاه سمنان در دوره مدیریت جدید با سیاست به‏کارگیری ظرفیت‏های بالقوه خود، تمام توانش را در سه محور توسعه تحصیلات تکمیلی، افزایش فعالیت‌های پژوهشی و افزایش چشمگیر فعالیت‌های عمرانی گذاشته است.  
وی گفت: اوج افتخارات دانشگاه سمنان از زمانی نمود پیدا کرد که پس از سه سال تلاش بی‌وقفه، نتیجه زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی به کار گرفته شده به بار نشست و به‏زعم مسئولان کشوری و استانی، دانشگاه سمنان در تمامی حوزه‌ها از اساس دگرگون شد.
 
»»» به پاس قدردانی از خدمات و زحمات شایسته‌ای که در توسعه همه جانبه این دانشگاه به کار گرفته شد، رئیس دانشگاه سمنان جزو پنج رئیس دانشگاه برتر کشوری انتخاب شد و به دنبال تجلیل از وی به عنوان یکی از مفاخر استان، یکایک حوزه معاونت‌های این دانشگاه افتخار نمونه شدن در سطح کشوری را کسب کردند.«««
 
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه با داشتن بیش از 800 هکتار فضا، با چهار پردیس، 19 دانشکده، دو آموزشکده، یک پارک علم و فناوری، یک مرکز رشد واحدهای فناور و دو پژوهشکده دارای 280 عضو هیئت علمی ثابت و بیش از 12 هزار دانشجو در 22 رشته و گرایش دکترا، 75 رشته و گرایش کارشناسی ارشد و 60 رشته در مقطع کارشناسی است.
خیرالدین گفت: آخرین پردیس اضافه شده به دانشگاه سمنان در اسفند ماه 1389 پردیس علوم و فناوری‌های نوین بود.
وی گفت: این پردیس شامل دانشکده نفت، دانشکده نانوفناوری، دانشکده بیوفناوری و دانشکده مهندسی هوا فضا است.
رئیس دانشگاه سمنان اضافه کرد: راه‌اندازی این پردیس با چهار دانشکده از جمله مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت بود.
خیرالدین با اشاره به افتخارات حوزه آموزشی دانشگاه سمنان، انتخاب دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه منتخب و مادر استان، انتخاب رئیس دانشگاه سمنان به عنوان رئیس دانشگاه برتر و دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در بهمن ماه سال 1389 و دریافت حکم ایجاد کانون هماهنگی گچ و نمک کشور توسط رئیس دانشگاه سمنان از ریاست جمهوری را از جمله این افتخارات بیان کرد.
وی از آغاز به کار پژوهشکده فناوری‌های نوین ساختمان دانشگاه سمنان با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حضور 10 گروه پژوهشی فعال در دانشگاه و کسب عنوان معاون آموزشی نمونه در میان دانشگاه‌های کشور خبر داد.
رئیس دانشگاه سمنان همچنین به انتخاب دانشگاه سمنان به عنوان متولی نظارت و ارزیابی مراکز آموزش عالی در استان، معرفی دانشگاه سمنان به عنوان مسئول کمیته آمایش آموزش عالی استان سمنان و کسب رتبه برتر هیئت نظارت و ارزیابی دانشگاه سمنان در بین 29 هیئت دانشگاهی کشور اشاره کرد.
خیرالدین اضافه کرد: همچنین کسب رتبه چهارم در زمینه شاخص‌های اختصاصی و رتبه چهاردهم در زمینه‌های شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد در میان 75 دانشگاه کشور در سال 88 محقق شده است.
وی بیان داشت: رشد بیش از دو برابری تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز صورت گرفته و این آمار از 135 نفر در سال 1384 به 280 نفر در سال 1390 رسیده است.
رئیس دانشگاه سمنان از 2.5 برابر شدن تعداد دانشجویان دانشگاه از 4 هزار و 850 نفر در سال 1384 به بیش از 12 هزار نفر در حال حاضر خبر داد و گفت: افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به بیش از 3 هزار نفر در مهر ماه سال جاری نیز انجام می‏شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول