اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از میان 12هزار دانشگاه پزشکی دنیا؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه 1300 را دارد‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر این دانشگاه از میان 12هزار دانشگاه پزشکی دنیا، رتبه 1300 را دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه 1300 را دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری عصر امروز در آئین افتتاحیه یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران اظهار داشت: پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این ارتباط در سطح بسیار خوب و مناسبی بوده است.
شبستری با بیان این‌که رتبه قبلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 2400 بوده است، افزود: این آمار خوب نشان‌دهنده تلاش بسیار زیاد متخصصان و دست‌اندرکاران این دانشگاه عملیاتی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین به همین ترتیب این دانشگاه در کشور نیز از این حیث دارای جایگاه خوبی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم کشور را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف در این راستا استفاده دو چندان کرد.
شبستری با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران اظهار داشت: این همایش یکی از مهم‌ترین سمینارها و کنگره‌ها در رابطه با علم سم‌شناسی است.
وی حضور بیش از 500 نفر از دانشمندان و پژوهشگران این رشته از داخل و خارج کشور را فرصتی مغتنم برای افزایش سطح مبادلات علمی در این زمینه دانست و عنوان کرد: باید از این فرصت برای رشد و توسعه علم سم شناسی در کشور بهترین بهره را برد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استقبال دانشمندان و پژوهشگران خارجی را از همایش‌ها و سمینارهای بین‌المللی در کشور و به ویژه در مشهد را نشان از سطح بالای دانش دانشمندان و متخصصان داخلی برشمرد و اعلام کرد: همین امر سبب ایجاد افتخار آفرینی مضاعف برای کشور شده است.
وی تاکید کرد: همچنین حضور بزرگانی چون پروفسور یانگ رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه (APAMT)، پروفسور دلی لیو رییس منطقه‌‌ای اداره داروهای غیرقانونی و جنایت سازمان ملل متحد (UNODC )، پروفسور نبیل بشیر رییس انجمن سم‌شناسی آفریقایی، پروفسور مگر بانه رئیس کمیته علمی جامعه مراکز سم‌شناسی و سم‌شناسان بالینی اروپایی ( EAPCCT ) و همچنین پروفسور وین تمپل رئیس مرکز ملی سم‌شناسی نیوزلند سبب افزایش رسمیت شده است.
وی تاکید کرد: در این سمینار آخرین یافته‌های علمی در زمینه سم‌شناسی و مسمومیت بین متخصصان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.
بیش از 450 مقاله در زمینه علوم سم شناسی، مسمومیت‌های دارویی و مسمومیت‌های طبیعی به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول