اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

پیشرفت 25 درصدی خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی از پیشرفت 25 درصدی خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی خبر داد.

پیشرفت 25 درصدی خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی در بازدید از فاز 19 پارس جنوبی اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش و فعالیت شبانه‌روزی در پارس جنوبی هستیم و تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست احداث به عنوان مهم‌ترین اولویت مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: تمام متخصصان داخلی و مدیران ارشد پارس جنوبی با همه انرژی در مسیر سربلندی صنعت نفت تلاش و فعالیت می‌کنند و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.
مدیرعامل پارس جنوبی از پیشرفت بیش از 15 درصدی فاز 19 خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، پیشرفت فاز 19 میدان گاز پارس جنوبی تا پایان مرداد امسال در بخش دریا، خشکی و حفاری به 15.79 درصد رسید.
موسوی تصریح کرد: ساخت دو سکوی دریایی هر یک با ظرفیت 1000 میلیون فوت مکعب در روز و یک سکوی اقماری با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب در روز با 13.72 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: ساخت دو خط لوله زیردریایی 32 اینجی درمجموع به طول 260 کیلومتر و دو خط لوله دریایی 18 اینچی جمعا به طول 12 کیلومتر، حفر 24 حلقه چاه تولیدی و ساخت پالایشگاه خشکی به ظرفیت 2000 میلیون فوت مکعب گاز نیز در فاز 19 میدان گاز پارس جنوبی در درست اجراست.
این مسئول از پیشرفت 25 درصدی خط لوله دریایی فاز 19 پارس جنوبی خبر داد و گفت: پیشرفت فاز 19 در بخش خشکی 16.27 درصد و در بخش حفاری نیز 8.02 درصد است.
موسوی از انجام بیش از 90 سفارش کالا برای این فاز خبر داد و اذعان داشت: بیش از 90 سفارش کالا در بخش‌های  مختلف فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی انجام شده که شامل 22 سفارش با زمان تحویل طولانی به ارزش حدود 630 میلیون دلار است.
وی از تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز در این فاز خبر داد و افزود: هدف از توسعه این فاز، تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش به وسیله سکوها و انتقال آن با خط لوله به خشکی و تبدیل به روزانه یک میلیارد و 800 میلیون فوت مکعب گاز شیرین، دو هزار و 500 تن اتان، دو هزار تن پروپان، هزار و 200 تن بوتان، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد است.
موسوی یادآور شد: هم‌اکنون کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس، پتروپارس ایران و شرکت تاسیسات دریایی ایران به رهبری شرکت پتروپارس، مسئولیت توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی را به عهده دارد.
وی ادامه داد: تکمیل فازهای در دست اجرا در موعد مقرر از مهم‌ترین برنامه‌های صنعت نفت است که با جدیت در این راستا حرکت می‌کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول