اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مقابله با تحریم‌ها صورت گرفت؛

تشکیل کمیته خودکفایی و خدمات فنی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تشکیل کمیته خودکفایی و خدمات فنی در پارس جنوبی خبر داد.

تشکیل کمیته خودکفایی و خدمات فنی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبان‌پور در جمع خبرنگاران در پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی به سمت رشد و توسعه بیش از پیش در حرکت است و شاهد فعال شدن جبهه‌های کاری مختلفی در پارس جنوبی هستیم.
وی افزود: کار و تلاش شبانه‌روزی و نشاط و انگیزه کاری در این منطقه با همه وجود در حال انجام است و پیگیری و حضور ارزشمند وزیر نفت نیز موجبات شتاب‌بخشی به پروژه‌های پارس جنوبی شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سیاست‌های تحریمی کشورهای استکباری خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی شاهد حرکت توقف‌ناپذیری در پارس جنوبی هستیم و این مسئله دشمنان را ناکام کرده است.
شعبان‌پور از تشکیل کمیته خودکفایی و خدمات فنی در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: برای مقابله با تحریم و بومی‌سازی تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی تجهیزات، دو کمیته خدمات فنی و خودکفایی شامل کمیته خدمات فنی و خودکفایی مواد شیمیایی و کمیته خدمات فنی و خودکفایی تولید و ساخت قطعات یدکی در این شرکت ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در زمینه جایگزینی مواد شیمیایی خارجی با تولید داخلی اقدامات خوبی انجام شده و از جمله برای مقابله با تحریم جایگزین آندسته از مواد شیمیایی که امکان تولید داخلی نبوده از نوع اروپایی با نوع تولیدی کشورهای آسیایی جایگزین شده است.
شعبان‌پور اذعان داشت: در زمینه ساخت و تولید قطعات یدکی نیز با استفاده از تبدیل شرایط تحریم به فرصت، ساخت و تولید تمام قطعات یدکی انواع مکانیکال سیل و درای گس سیل، شیرهای اطمینان، شیرهای کنترل و شیرهای توپی را که بالغ بر پیش از40 هزار قلم است، توسط شرکت‌های داخلی قرارداد منعقد و انجام میشود.
وی بیان داشت: ‌علاوه بر اقلام فوق در کارگاه مرکزی پالایشگاه و شرکت‌های داخلی، سایر قطعات یدکی از جمله قطعات یدکی پمپ‌ها، انواع فیلترها و گسکت‌ها در داخل تولید میشوند.
میرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی در پارس جنوبی خبر داد و یادآورشد: بومی‌سازی قطعات و استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی باعث شده تا از این نظر، صرفه‌جویی ارزی خوبی بالغ بر حدود 50 میلیارد تومان عاید کشور شود و در واقع با تولید این قطعات و مواد شیمیایی دیگر نیازی به خرید خارج نخواهد بود و این یکی از اهداف جهاد اقتصادی است .
شعبان‌پور خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای سربلندی و موفقیت ایران اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول