اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی خبر داد:

پیشرفت 79 درصدی تاسیسات دریایی فاز 12 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی از پیشرفت 79 درصدی تاسیسات دریایی فاز 12 پارس جنوبی خبر داد.

پیشرفت 79 درصدی تاسیسات دریایی فاز 12 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، رسول فلاح‌نژاد در بازدید از فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: فاز 12 از بزرگترین فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که معادل سه فاز ارزش دارد و تولیدات این فاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به تولیدات این فاز افزود: طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی به منظور تولید 75 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 750 تن گوگرد و 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز در منطقه تنبک واقع در شرق بندر کنگان در دست احداث است.
مدیر طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی از ثبت بالاترین رکورد حفاری در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیمانکار ایرانی حفاری فاز 12 پارس جنوبی، رکورد بالاترین میزان حفاری در این میدان مشترک را شکست.
فلاح‌نژاد از ثبت رکورد 538 متر حفاری در چاه‌های گازی بزرگترین فاز این میدان مشترک خبر داد و تصریح کرد: بیشترین میزان حفاری در طول یک شبانه‌روز در مقطع 12.25 اینچ به شرکت حفاری پتروپارس به عنوان پیمانکار این پروژه تعلق گرفت.
وی اضافه کرد: این عملیات در سکوی سوم فاز 12 انجام شده که عملیات توسعه آن توسط شرکت‌های داخلی در حال اجراست.
مدیر طرح توسعه فاز 12 از پیشرفت 60 درصدی حفاری در این فاز خبر داد و گفت: بخش حفاری این فاز به پیشرفت کلی 60 درصدی دست یافته که نشان دهنده تلاش و فعالیت شبانه‌روزی در این بخش است.
فلاح‌نژاد از پیشرفت 79 درصدی تاسیسات دریایی فاز 12 خبر داد و یادآور شد: مراحل ساخت، نصب و اجرای تاسیسات بخش دریایی این فاز نیز در مرز زمان‌بندی تعیین شده پیش میرود به گونه‌ای که میزان پیشرفت این بخش به 79 درصد رسیده است.
وی افزود: ادامه فعالیت‌های تکمیلی حفاری در سکوهای A وC در برنامه‌های ماه جاری پیگیری میشود و انتظار میرود با رکوردهای بدست آمده بتوان چاه‌های این پروژه پارس جنوبی را بر اساس زمان‌بندی تعریف شده در سرویس بهره‌برداری قرار داد.
فلاح‌نژاد از اشتغال بیش از 8000 نفر در فاز 12 خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر حدود 8 هزار نفر در این طرح مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: مطابق پیش‌بینیهای انجام شده، فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی در نیمه دوم سال 1391 در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
این مسئول بیان داشت: از تمام ظرفیت و امکانات موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی استفاده خواهیم کرد و البته به همکاری و تعامل همه مسئولان نیاز داریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول