اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری؛

60 تعاونی در اهواز تاسیس شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون اهواز از تشکیل و تاسیس 60 تعاونی در سا‌ل‌جاری خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی، کشاورزی و... شکل گرفته‌اند.

60 تعاونی در اهواز تاسیس شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از  اداره کل تعاون خوزستان، سید قادر احمدی اظهارداشت: 60 تعاونی جدید التاسیس امسال در گرایش‌های مختلف تشکیل شده‌اند که زمینه اشتغال 620 نفر را فراهم می‌کنند.
وی تعداد تعاونی‌های فعال در شهرستان اهواز در سال 90 را 60 تعاونی عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در حال حاضر پنج اتحادیه در سطح شهرستانی در حال ثبت است.
احمدی با اشاره به راه‌اندازی شش طرح تعاونی در شهرستان اهواز در هفته تعاون، از مهم‌ترین این طرح‌ها را افتتاح بازارچه 560 غرفه‌ای عنوان کرد و افزود: تشکیل یکهزار و 52 شرکت تعاونی، ایجاد هزاران فرصت شغلی در بخش تعاونی و گسترش تعاونی‌ها و افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی از جمله برنامه‌های این مجموعه در سال جاری است.
رئیس اداره تعاون اهواز مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون در سال جاری را برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر، افتتاح طرح‌های تعاونی و برگزاری همایش‌های مربوط به تعاون برشمرد.
احمدی یادآور شد: طرح سرشماری تعاونی‌های استان اخیرا انجام شده، که بر اساس گزارش اولیه 80 درصد تعاونی‌های استان فعال هستند.
وی افزود: تعاونی‌ها نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصاد جامعه دارند و به همین دلیل، تشکیل و توسعه تعاونی‌ها مهم است.
احمدی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند فرهنگ جمع گرایی را در جامعه رواج دهند، یادآور شد: هدف از تشکیل تعاونی‌ها دستیابی به بهینه‌ترین شکل تولید و توزیع و مصرف بوده و در دین اسلام هم بر اهمیت کار تعاونی و دسته جمعی تاکید شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول