اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خدمات بیمارستان‌ها ارتقا مییابد

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ارتقای خدمات در بیمارستان‌ها توسط وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

خدمات بیمارستان‌ها ارتقا مییابد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید حبیب کاظمی بعدازظهر امروز در کارگاه اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های استان مازندران اظهار داشت: هدف جلسه آموزشی اعتباربخشی، ساماندهی خدمات بیمارستانی است و برنامه‌های اجرایی این همایش به سمت ارتقای خدمات در بیمارستان‌ها منتهی‌ می‌شود.
وی تصریح کرد: برنامه ارتقا بخشی خدمات در بیمارستان‌ها توسط وزرات‌خانه پیگیری می‌شود و وزارت خانه بهداشت با هدف ارتقای خدمات به بیماران این همایش‌ها را برگزار می‌کند.
مدیر نظارت بر ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برنامه اعتباربخشی یک برنامه ملی است، خاطرنشان کرد: عوامل بیمارستانی باید تا سال 91 در تمام برنامه‌ها تعریف شده توسط وزارت‌خانه که در کارگاه آموزشی اعتباربخشی بیان می‌شود به صورت کامل و جامع دریافت و اجرا شود.
وی اذعان داشت: در نظام اعتباربخشی بیمارستان‌ها همه نیروهای فعال در بیمارستان‌ها به وظایف خود آشنایی کامل پیدا می‌کنند و برنامه‌های آنها توسط مسئول بخش نظارت می‌شود.
کاظمی بیان داشت: برنامه نظام اعتباربخشی در راستای تکمیل برنامه‌های حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود و موسسات و بیمارستان‌ها باید برای هر بخشی برنامه کلی و مطمئن به خدمات‌گیرندگان ارائه دهند.
وی مهم‌ترین برنامه کارگاه اعتباربخشی و اجرای این دستورالعمل در بیمارستان‌ها را جلب اعتماد بیماران و خدمات گیرندگان عنوان و تاکید کرد: موسسات باید به صورت کلی یک برنامه مطمئن برای ارتقای کیفیت خدمات خود در همه بخش‌ها داشته باشند.
مدیر نظارت بر ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: برای اجرای کامل برنامه اعتبار بخشی ملی بیمارستانی باید یک خود ارضایی تا بهمن ماه سال جاری انجام شود.
وی ادامه داد: در نظام جدید 37 پکیج بیمارستانی بررسی می‌شوند و در این نظام احتمال تغییر و یا کاهش گرید بیمارستان‌ها در تعیین اعتبارات نیز اثرگذار است.
کاظمی با اعلام اینکه اعتباربخشی ملی خدمات بیمارستانی را به سمت ارتقای استاندارهای بین المللی تغییر می‌دهد، یادآور شد: اعتبار بخشی بر محور ارتقای کیفیت در موسسات و در همه بخش‌ها عنوان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در نظام جدید بیمارستانی ممکن است هیچ بیمارستانی در تاپ لیست وزارتخانه نباشد، بیان داشت: عدم قرار گرفتن بیمارستان در تاپ لیست بیمارستانی ممکن است جذب منابع ملی را در بیمارستان‌ها کاهش دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول