اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

نمی‌توان نسبت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بی‌تفاوت بود

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: نمی‌توان نسبت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بی‌تفاوت بود.

نمی‌توان نسبت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بی‌تفاوت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در حاشیه  بازدید جمعی از مدیران شهرداری تبریز از وضعیت دریاچه ارومیه،  هدف خود از این اقدام را بررسی آخرین وضعیت بزرگ‌ترین دریاچه و متنوع‌ترین زیستگاه طبیعی جهان و تلاش برای پیگیری راه‌های حل بحران دریاچه ارومیه از طریق مقامات و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس اعلام و خاطرنشان کرد: تداوم روند خشک شدن دریاچه ارومیه و عدم جلوگیری از خشک شدن کامل این دریاچه به دنبال خود بحران‌های زیست محیطی متعددی را برای استان‌های همجوار به ویژه تبریز به همراه خواهد داشت که در صورت عدم توجه، این بحران‌ها و آسیب‌های ناشی از آن غیر قابل جبران خواهد بود.
شهردار تبریز همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدگی جدی به وضعیت دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن آن افزود: توجه سریع و همه جانبه به وضعیت این دریاچه و نیز تخصیص اعتبارات کافی باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد تا از یک بحران عظیم زیست محیطی جلوگیری شود.
 نوین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش خود، شهردار ارومیه، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تبریز و ارومیه و نمایندگان مردم تبریز و ارومیه در مجلس شورای اسلامی برای دیدار با هیئت رئیسه مجلس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: نمی‌توان نسبت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بی‌تفاوت بود و باید با تعامل و همکاری جدی همه مسئولان مانع از خشک شدن کامل این دریاچه شد.
شهردار تبریز در عین حال از معضل دریاچه ارومیه به عنوان یک مشکل ریست محیطی یاد و خاطرنشان کرد: این مشکل باید به دور از هیاهوها، حاشیه‌ها و جنجال‌های سیاسی و در فضایی تخصصی و در سطح ملی مورد پیگیری و حل قرار گیرد تا از بحران بعدی زیست محیطی که به صورت طوفان‌های نمک استان‌های همجوار به ویژه تبریز را در بر خواهد گرفت جلوگیری شود.
نوین در عین حال با تأکید بر این که پیگیری درست و تخصصی مسئولان در این خصوص جلوی سوء استفاده برخی فرصت‌طلبان را خواهد گرفت ابراز امیدواری کرد، با تدبیر منطقی و به موقع مسئولان، زمینه برای نجات دریاچه ارومیه فراهم شود. 
وی همچنین به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار تبریز با نمایندگان تبریز در مجلس در هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی علاوه بر توضیحات تخصصی و اقدامات صورت گرفته در دولت و مجلس از اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر تبریز جهت اقدامات عملی در این خصوص قدردانی کردند.
وی گفت: آسیب‌های حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه برای شهروندان تبریزی نیز گسترده خواهد بود و باید این مسئله را مورد توجه قرارداد.
نحوه و میزان کمک های شهرداری تبریز برای حل بحران دریاچه ارومیه در جلسات آتی شورای اسلامی شهر بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/م30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول