اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

نشست خبری طرح نجات دریاچه ارومیه/

محجوب: کارشناسان نظرات خود را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران از کارشناسان و صاحب‌نظران کشور خواست که پیشنهادات خود را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند.

محجوب: کارشناسان نظرات خود را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در نشستی خبری که در خصوص تدوین طرح یک‌فوریتی برای نجات دریاچه ارومیه تشکیل شده بود، با بیان اینکه حدود 30 نفر از نمایندگان این طرح را امضاء کرده‌اند، افزود: با توجه به فضایی که در میان مردم در مورد دریاچه ارومیه به وجود آمده امیدواریم که این طرح سریع‌تر تصویب شود.

وی افزود: امروز طرح جدید طوری نوشته شده که نه از نظر شورای نگهبان و نه از نظر اصل 75 قانون اساسی دارای مشکل باشد‌ و ما در این طرح فقط گفته‌ایم که دولت هرچه سریعتر دریاچه ارومیه را احیا کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم دریاچه ارومیه مانند دریاچه اورال شود، گفت:‌ اگر در مورد سرنوشت دریاچه ارومیه بی‌توجهی شود، چند استان آباد در کشور با مشکل مواجه می‌شوند.

محجوب ادامه داد: ‌در طرح قبلی ما خواسته بودیم تا زمانی که خشکسالی وجود دارد، سدها آبگیری نشود، چرا‌که در این صورت خشک شدن دریاچه حتمی خواهد بود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دریاچه اورال با آن عمق زیادش به سادگی خشک شد و دریاچه ارومیه نیز با عمق کمی که دارد، مستعد خشک شدن است.

وی با بیان اینکه ما می‌گوییم که خشک شدن دریاچه ارومیه گریبان همه کشاورزان را می‌گیرد، افزود: ما از دولت انتظار داریم که همراهی لازم را با ما داشته باشد و ما را در اجرای طرح یاری کند.

محجوب همچنین اظهار داشت: هر صاحب‌نظری که در رابطه با دریاچه ارومیه پیشنهادی دارد، می‌تواند نظرش را به مجلس ارائه دهد تا از خشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه یک فاجعه است، گفت:‌ از همه می‌خواهیم که برای احیاء و مرمت دریاچه ارومیه به ما کمک کنند.

محجوب ادامه داد: از همه کسانی که در مورد دریاچه ارومیه شور و احساس نشان دادند، تشکر می‌کنیم و به آنها می‌گوئیم که هر آنچه ‌تاکنون انجام داده‌اند، کافی است.

وی با بیان اینکه ما در طرح خودمان به دولت فرصت 3 ساله داده‌ایم، اظهار داشت: آب‌های متعددی در کشور برای انتقال به دریاچه ارومیه وجود دارد که جمع‌آوری آن هیچ مشکلی را هم ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در خصوص بودجه اختصاص‌ یافته برای نجات دریاچه ارومیه گفت:‌ بودجه جزء 3 بند 2 ماده واحده قانون بودجه که حدود یک میلیارد دلار است، می‌تواند به این مسئله تعلق گیرد.

محجوب خاطرنشان کرد:‌ میلیاردها متر مکعب از حق آبه ما به دریای خزر می‌ریزد که این یک مسئله داخلی است و ما هم در انتقال آب به دریاچه ارومیه از حق آبه خودمان استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول