اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری؛

3000 خانوار مستمری‌بگیر کمیته امداد توانمند می‎‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از توانمندسازی 3 هزار خانوار مستمری‎‌بگیر کمیته امداد این استان تا پایان امسال خبر داد.

3000 خانوار مستمری‌بگیر کمیته امداد توانمند می‎‌شوند
ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: توسعه بیمه اجتماعی برای مشمولان طرح‌های اشتغالزا، روستائیان، عشایر و زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات کارگشایی و اجرای طرح‌‌های اشتغالزا از مهم‌ترین توانمندسازی مددجویان در سال جهاد اقتصادی است.
وی توانمندسازی مددجویان را رویکرد اصلی این استان دانست و افزود: ایجاد اشتغال در راستای ارتقای فرهنگ کار و تلاش یکی از اساسی‌ترین نقش‌های کمیته امداد در جامعه است.
رستگار ادامه داد: در سال گذشته 300 نفر از مددجویان این کمیته با گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و برخورداری از تسهیلات بانکی خودکفا شده و از دایره حمایت‌های صرف این نهاد خارج شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد خانوارهای مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان 9 درصد کاهش یافته است.
رستگار اظهار داشت: ماموریت کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخن امام (ره) که بیان کردند که امداد مدد به حیات و کار و زندگی شرافتمندانه بنا گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر از مددجویان استان به خود کفایی رسیدند، اذعان کرد: درسال جاری 5 هزار نفر از مددجویان در این استان خودکفا می‎شوند.
رستگار با بیان اینکه تمام تلاش همکاران ما در کمیته امداد تقویت شغل و زندگی شرافتمندانه مددجویان است، گفت: اشتغال در خانواده‌های تحت حمایت با سه رویکرد کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: اشتغال یکی از محوری‌ترین شیوه‌های مبارزه با فقر و فساد است و فراهم کردن بستر اشتغال برای اقشار جوان فرصت‌های مناسبی چه از جهت رشد استعدادها، بروز خلاقیت‌ها، تولید و افزایش اقتصادی رفاه اجتماعی و چه از جهت مبارزه با ناهنجار‌ی‌ها در اختیار جامعه قرار می‌دهد.
رستگار ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال نیز شیوه‌های متعددی را تجربه کرده است.
وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های اشتغال و مشاغل مختلف به‌منظور بروز و ظهور استعدادهای نیروهای جوان در ایجاد کار از دیگر سیاست‌های حوزه اشتغال امداد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول