اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرشرکت غله آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی بورس گندم در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: بورس گندم به زودی در آذربایجان غربی راه‌اندازی میشود.

راه‌اندازی بورس گندم در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه هوشمند جوادی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه استانی طرح ساماندهی امور گندم و آرد و نان و کمیسیون تعزیرات حکومتی ویژه گندم آرد و نان استان، اظهار داشت: این شرکت 13 هزار تن گندم به کارخانجات آردسازی استان تحویل داده است و کارخانجات نیز مخیر به خریداری گندم مورد نیاز خود از هرکجا که خواستند هستند.
وی افزود: قیمت‌های ارائه شده در این کارگروه برای خرید سبوس و گندم باید نزدیک به واقعیت‌ها باشند تا صاحبان کارخانجات مجبور به خرید این محصول از دیگر استان‌ها نشوند.
مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: باید تمام مراتب در قیمت‌ها در نظر گرفته شود تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده متضرر نشوند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی مقام نخست را در سیلوسازی به خود اختصاص داده است.
این مسئول با اشاره به حمایت‌های دولت نهم و دهم از احداث سیلو افزود: در سطح استان قبل از دولت نهم ظرفیت سیلوها نزدیک به 250 هزار تن و امروز شاهد ظرفیت بالغ بر 700 هزار تن در استانمان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال 150 هزار تن خرید داشته‌ایم، تا کنون 380 میلیارد ریال بابت خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان پرداخت کرده‌ایم و کیفیت گندم به نسبت سال‌های قبلی عالی است.
این مسئول با اشاره به اینکه ما در سال‌های گذشته واردکننده گندم بودیم و در کشور به جز انبارهای غیراستاندارد و سیلوهای ساخت شوروی قدیم چیزی به نام سیلو نداشتیم، گفت: از سال 84 سیلوسازی آغاز و خوشبختانه ما امروز مقام نخست سیلوسازی و ذخیره گندم در کشور را داریم .
مدیرگروه اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: برای ارائه قیمت منطقی گندم و سبوس گندم دو راهکار برآورد و آنالیز قیمت‌های تمام شده و توافق بین خریداران سبوس که اکثرا کارخانجات تهیه دام طیور هستند و دامداران و اتحادیه کارخانجات آردسازی را داشته باشیم.
صمد سقط‌فروش از شرکت غله و تعاونی روستایی استان در ارتباط با خرید گندم تضمینی از کشاورزان تشکر کرد.
وی ادامه داد: امسال استان برای نخستین بار در کشور رتبه اول خرید گندم با کیفیت را کسب کرده است.
وی افزود: با اعتبار 4 میلیارد ریال 180 هزار هکتار از اراضی استان در سال جاری از معرض سن‌زدگی مصون
ماند که این امر سبب برداشت گندم با سن‌زدگی پایین شده است و این آمار بسیار خوب و قابل ملاحظه است.
این نشست با حضور نمایندگان دامداران و کارخانجات آرد و مدیر شرکت غله و مدیر کل جهاد کشاورزی استان و نمایندگانی از تعزیرات و سازمان بازرگانی و نیروی انتظامی و تعاونی روستایی تشکیل یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول