اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان از سد تالوار بازدید کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان و هیئت همراه از سد تالوار بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان از سد تالوار بازدید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، مدیر پروژه سد تالوار در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان از عملیات اجرای سد تالوار اظهار داشت: عملیات اجرای بدنه سد از سال 82 آغاز شده و در حال حاضر ساختمان سد 86.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمودهاشمی کیا هدف از اجرای سد تالوار را افزایش سطح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان اعلام کرد و گفت: اهداف دیگر احداث سد تالوار، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، افزایش متوسط درآمد کشاورزان و ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه است.
وی گفت: حجم مخزن سد 500 میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن 231 میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از پی 88 متر است.
مدیر پروژه سد تالوار ادامه داد: با احداث و تکمیل سد تالوار، آب 32 هزار هکتار از اراضی دیم استان‌های زنجان و کردستان تامین شده و سالانه 100 میلیون متر مکعب آب مشروب شهرهای همدان، قروه، دهگلان و مصارف صنعتی آن از آب این سد تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون برای این طرح 831 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود:‌ اعتبار سال جاری 243 میلیارد ریال پیش‌بینی شده و اشتغالزایی این طرح به طور مستقیم و غیر مستقیم 20 هزار نفر خواهد بود که این سد در سال جاری آبگیری می‌شود.
در ادامه این بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان ازعوامل اجرایی سد تقدیر کرد و آب را با ارزش‌ترین ماده حیاتی در زندگی بشری دانست و اظهار داشت: سد تالوار یکی ازمهم‌ترین طرح‌های آبی شمال غرب کشور است که با تکمیل  شدن این سد بخشی از آب مورد نیاز سه استان شامل استان‌های زنجان، کردستان و همدان تامین خواهد شد.
حجت‌الاالسلام حسینی شاهرودی ادامه داد: این سد از نظر تولیدات کشاورزی و اقتصادی نقش اساسی برای این سه در این بازدید برخی ازمدیران دستگاه‌های اجرایی استان کردستان، فرماندار، مسئولان شهرستان بیجار، مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز حضور داشتند. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول