اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رییس کتابخانه ملی ایران در افتتاح نمایشگاه کتاب اوکراین؛

همه اسناد و کتاب‌های موجود کشور اوکراین به نمایش گذاشته شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: همه اسناد و آثار نویسندگان اوکراین در نمایشگاه بزرگداشت بیستمین سالگرد روز ملی استقلال اکراین به نمایش گذاشته شد.

همه اسناد و کتاب‌های موجود کشور اوکراین به نمایش گذاشته شد
به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبری فارس توانا اسحاق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بازگشایی نمایشگاه بزرگداشت بیستمین سالگرد روز ملی استقلال اکراین که امروز در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بیست و چهار اوت سال 1991 سالروز استقلال اکراین است که 25 اوت یعنی بعد از استقلال این کشور، ایران این روز را به رسمیت شناخت.
وی اضافه کرد: کشور ایران در زمینه جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی مشترکات زیادی با کشور اکراین دارد چرا که هر دو کشور توانسته‌اند از استعمار نجات پیدا کرده و به استقلال برسند.
صلاحی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در 10 سال گذشته برای تحقق اهداف دو کشور کتابخانه‌ای را در اکراین تأسیس کرد که این کتابخانه دارای 3 هزار کتاب و نشریه است.
وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتخار دارد که امروز در کنار بزرگداشت روز استقلال ملی اکراین نمایشگاه از دستاوردهای این کشور را در معرض دید قرار دهد، همچنین در سال گذشته توافق نامه‌ای بین کتابخانه ملی ایران و کتابخانه اوکراین امضا شد که برقراری نمایشگاه کتاب مشترک بخشی از توافق نامه مذکور است.
صلاحی با بیان اینکه با همکاری این دو کشور امیدواریم دیگر بندهای این تفاهم نامه اجرایی شود، بیان کرد: کار جدیدی که در کتابخانه ملی ایران انجام شد افتتاح نمایشگاه روز استقلال اوکراین بود که در این راستا کتاب‌‌نامه‌ای مخصوص کشور اوکراین با چهار موضوع در کتابخانه ملی ایران به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: هر آنچه که به زبان اوکراین در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است در این فهرست‌ها وجود دارد و هر آنچه که نویسندگان اوکراین تدوین و در کتابخانه ملی ایران موجود است فهرست شده است.
وی افزود: امیدواریم با تلاش سفیر اوکراین در غنای این کتابخانه پرداخته و از آثار نویسندگان اکراینی بیشتر بهره‌مند شویم.

* برپایی چنین نمایشگاهی باعث شناخت هنر، تاریخ و فرهنگ اوکراین می شود

در ادامه این مراسم الکساندری، سفیر اوکراین با بیان اینکه باعث افتخار است که نمایشگاهی از بزرگداشت روز استقلال ملی اوکراین در کتابخانه ملی ایران حضور دارم، اظهار داشت: کتاب پایه‌ها و شالوده علوم انسانی است را به نمایش میگذارند و تمام جنبه‌های درونی تمدن را به تصویر میکشد و به نوعی کتاب نشانگر تمدن است.
وی اضافه کرد: مطمئن هستم که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی به شما کمک خواهد کرد تا در مورد هنر، تاریخ و فرهنگ اوکراین آشنا شوید، همچنین چنین حرکاتی موجب تعمیق بخشیدن کتابخانه ملی ایران و کشور اوکراین میشود.
به گفته وی برخی از فرهنگ‌های ما شباهت‌های بسیاری با فرهنگ کشور اکراین دارد.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول