اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان و سیستان و بلوچستان فراهم شد؛

امکان برقراری کنترل ترافیک از طریق فیبر نوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: امکان برقراری ارتباط ایستگاه‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان با کنترل ترافیک مرکزی (CTC) در یزد از طریق فیبر نوری فراهم شده است.

امکان برقراری کنترل ترافیک از طریق فیبر نوری
بهروز تاکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: با هدف بهره‌مندی از مزایای فناوری‌های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی و در راستای مرتفع کردن مشکلات در حوزه ارتباط E1-CTC و به روزرسانی آن، امکان برقراری ارتباط ایستگاه‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان با کنترل ترافیک مرکزی (CTC) در یزد از طریق فیبر نوری فراهم شده است.
وی ادامه داد: ارتقا میزان بازدهی، افزایش کارایی، همچنین ایجاد سهولت و بالا بردن عمل در فعالیت‌ها با نصب و راه‌اندازی تعداد چهار دستگاه لاین فیبر نوری در ایستگاه‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان محقق شده است.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با بیان اینکه تا پیش از این برای برقراری ارتباط E1-CTC این ایستگاه‌ها با توجه به طول فاصله بیش از 70 متری سیستم کاریر ((SDH با اتاق رله علائم الکتریکی در آنها از دستگاه مودم و کابل‌های مسی استفاده می‌شده است که با بروز مشکلات فراوانی نیز همراه بود، تصریح کرد: با نصب این چهار دستگاه لاین فیبر نوری بسیاری از این مشکلات در راه‌آهن استان برطرف شده است.
وی اظهار داشت: دو دستگاه از دستگاه‌های مربوطه در ایستگاه اصفهان و دو دستگاه آن در ایستگاه سیستان و بلوچستان نصب شده است.
تاکی با اشاره به اینکه با آماده بودن زیرساخت‌های فیبر نوری و کابل‌کشی فیبر نوری اجرای این طرح هزینه چندانی نیز در بر نداشته است، گفت: با استفاده از چهار مفصل فیبر نوری و کابل‌کشی فیبرنوری به میزان 60 متر و همچنین کابل‌کشی کواکسیال به طول 100 متر در این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین سبب به روزرسانی تجهیزات انجام کار و افزایش بهره‌وری و بازدهی عملکرد در کارایی سیستم‌های ریلی می‌شود.
مدیرکل راه‌‌آهن استان اصفهان به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: برقراری ارتباط از طریق بستر فیبر نوری آماده در محوطه ایستگاه‌ها، عدم صرف هزینه‌های هنگفت و اضافی و همچنین حذف نویز یا پارازیت‌ها و عوامل موثر در قطع ارتباط از جمله مزیت‌های نصب لاین‌های فیبر نوری در این ایستگاه‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: برقراری Link با ثبات به منظور ارتباط با CTC یزد بدون افت، امکان بر قراری ارتباط شبکه LAN از طریق تجهیزات نصب شده و امکان برقراری ارتباط Hot Line از طریق تجهیزات نصب شده به منظور بررسی و رفع خرابی‌ در اسرع وقت از دیگر امکانات این لاین‌های فیبر نوری در ایستگاه‌های راه‌آهن است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول