اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد:

ضرورت بهره‌گیری از بستر بیداری اسلامی برای معرفی انقلاب

خبرگزاری فارس: استاندار قم بهره‌گیری از بسترهای بیداری اسلامی مردم منطقه برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان را ضروری دانست.

ضرورت بهره‌گیری از بستر بیداری اسلامی برای معرفی انقلاب
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نشست مشترک با مدیران جامعة ‌المصطفی العالمیه، با اشاره به جایگاه رفیع شهر قم در بیانات مقام معظم رهبری، پیشینه دیرینه آن در پیوند با مکتب اهل‌بیت(س)، وجود بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع و نقش آن به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های خاص قم دانست و گفت:‌ تشکیل جامعة ‌المصطفی العالمیه پس از انقلاب اسلامی را نیز می‌توان از جمله ویژگی‌های ممتازی دانست که جایگاه و شان ممتازی به قم داده است.
وی تصریح کرد: ساختار و حجم عظیم کاری و همچنین خروجی قابل توجه جامعة ‌المصطفی، هوشمندی مقام معظم رهبری در ایجاد، راهبری و کمک به بالندگی جایگاه این نهاد ارزشمند را نمایان می‌سازد.
استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قم و ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای انتشار پیام‌های انقلاب اسلامی به سرتاسر جهان گفت: جامعة ‌المصطفی در برنامه‌ریزی‌ها و نگاه کلان خود باید توجه ویژه‌ای به پرورش نیروهای کارآمد و ارزشی برای انتشار و انتقال پیام و راهبردهای انقلاب اسلامی به جهانیان داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان نقش جامعة‌المصطفی العالمیه در بیداری اسلامی مردم منطقه را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: واکاوی ریشه‌های موج بیداری اسلامی در منطقه به خوبی نقش و تاثیرگذاری جامعة ‌المصطفی در این حرکت بزرگ را نمایان می‌سازد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به ابعاد موج بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: جامعة ‌المصطفی باید برای جلوگیری از خطراتی که این حرکت بزرگ را تهدید می‌کند، برنامه‌ریزی داشته و تبیین رویکرد دقیق و سنجیده‌ را مورد توجه قرار دهد.
وی ضرورت بهره‌گیری از بسترهای بیداری اسلامی مردم منطقه برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان را یادآور شد و افزود: از این ظرفیت عظیم نباید غفلت شود و می‌توان این حرکت را بهترین زمینه برای تحقق اهداف نظام اسلامی و انتشار پیام انقلاب اسلامی دانست.
استاندار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پرورشی جامعة ‌المصطفی العالمیه، ضرورت تحقق نهضت ترجمه در این نهاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: جامعة ‌المصطفی نگاه ویژه‌تری به تحقق نهضت ترجمه و گسترش ترجمه متون نسبت به تالیف متون جدید داشته باشد.
وی جذب نخبگان کشورهای دیگر به جامعة ‌المصطفی و پرورش آنان را مهم خواند و تصریح کرد: جذب و سرمایه گذاری بر روی نخبگان کشورهای دیگر خروجی بسیار موثرتری از جامعة ‌المصطفی خواهد داشت و تاثیر زیادی در گسترش علوم اسلامی در سطح جهان دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور مدیریت خروجی‌ها و فارغ‌التحصیلان جامعة ‌المصطفی را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروهای تربیت‌شده مهم‌تر از سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پرورش نیروهای جدید در المصطفی است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب، تمام فارغ‌التحصیلان جامعة ‌المصطفی به عنوان عناصری ارزشمند می‌توانند پیام‌رسان انقلاب اسلامی به جهانیان و گسترش‌‌دهنده علوم اسلامی در سطح جهان باشند.
استاندار قم با تاکید بر اینکه جامعة ‌المصطفی زمینه‌های فراوانی برای گسترش فرهنگ انقلاب در جهان دارد، خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین استانداری قم و جامعة ‌المصطفی برای احصا توانمندی‌ها و زمینه‌های همکاری بین این دو مجموعه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند آن شد.
رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه نیز در این نشست مشترک با اشاره به ظرفیت‌های جامعة‌‌المصطفی‌ العالمیه و تحصیل هزاران نفر از بیش از 100 کشور جهان در این مرکز گفت: فعالیت در حوزه علوم اسلامی به گستردگی و جایگاه جامعة‌‌المصطفی بسیار نادر است و این مجموعه تاکنون از جایگاه ممتازی در آموزش و تربیت طلاب علوم اسلامی برخوردار بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با اشاره به برنامه‌های آینده جامعة ‌المصطفی برای تربیت طلاب علوم اسلامی در سطح جهان، از گسترش فعالیت‌ها و واحدهای المصطفی به تمام کشورهای جهان به ویژه در اروپا و آمریکا خبر داد و افزود: جامعة ‌المصطفی از پیشگامان تحول در حوزه بوده و فعالیت‌های ارزشمندی در راستای تربیت و پرورش سپاه فکری و فرهنگی برای انتشار و انتقال پیام انقلاب اسلامی به سرتاسر جهان داشته است.
همچنین در این نشست مشترک در مورد توسعه واحدهای جامعة ‌المصطفی و اختصاص زیرساخت‌های لازم برای ایجاد دانشگاه جامع و مرکز اصلی المصطفی در قم بحث و تصمیم‌گیری شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول