اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جهان عدالت‌طلب با بیداری اسلامی در حال پیوند است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ‌جهان عدالت‌طلب با بیداری اسلامی در حال پیوند است و این همان کمند است که تهمینه روزگار به دست زال غیرت نسل ایرانی سپرده است تا برای نهضت جهانی اسلام، رستمی از قدرت و صلابت و معرفت برای میدان، مهیا کند‌.

جهان عدالت‌طلب با بیداری اسلامی در حال پیوند است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محمد حسینی در پیامی به هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان کشور که پیش از ظهر امروز به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: جهان عدالت‌طلب با بیداری اسلامی در حال پیوند است و این همان کمند است که تهمینه روزگار به دست زال غیرت نسل ایرانی سپرده است تا برای نهضت جهانی اسلام، رستمی از قدرت و صلابت و معرفت برای میدان، مهیا کند که از این ماموریت انجامش در عرصه فرهنگ و هنر به شما جوانان عزیز احاله گشته است.
وی در این پیام آورده است: هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان سراسر ایران و هنرمندانی از 16 کشور، تنها برای مسابقه نیست که اینجا تبادل افکار و تضارب اندیشه‌ها و تعاملتان با یکدیگر عالی‌ترین مرحله رشد را فراهم می‌آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: جوان که ریشه‌های تعلق دنیوی‌اش، گسترده و سترگ نگشته، دل کندنش از جهان تعلقات ساده‌تر است و برای دل بستن به تجلیات، آماده‌تر پس وجود جوان، استعداد پذیرش الهام را بیشتر دارد و این الهامات، بسترساز خلاقیت است.
وی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به اینکه هنر عبارتی انتزاعی است، خاطرنشان کرد: هنر چون تجسم می‌یابد در بستری از رؤیا می‌خوابد، آن‌سان که آشفتگی‌های روح مخاطب را می‌خواباند و ضمیر ناخودآگاه جستجوگر را پیدا می‌کند.
حسینی در پایان این پیام، فردای این هنر را درخشان‌تر از امروز آرزو کرد و گفت: در این سرزمین که هنرش ریشه در باورهای دینی دارد، نگاه هنرمندش، عالم را مظهر جمال و جلال الهی می‌بیند و چشمانش از مزرعه هستی، خوشه‌های معرفت می‌چیند به ظرفیت استعداد جوهری‌اش هنرمند مسلمان باور دارد که در این تن خاکی، روح افلاکی به ودیعت نهاده‌اند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول