اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا راستی:

بیداری اسلامی نشان‌دهنده عصبانیت مردم از ضعف حکام عربی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج گفت: موج بیداری اسلامی و اسلام‌خواهی در کشورهای خاورمیانه، نشان‌دهنده عصبانیت مردم از ضعف حکام عربی دست‌نشانده استکبار جهانی است.

بیداری اسلامی نشان‌دهنده عصبانیت مردم از ضعف حکام عربی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، با اشاره به قیام مردم کشورهای اسلامی، اظهار داشت: بیداری اسلامی در جهان الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران است و این موج بیداری موجب می‌شود که تمامی فرعونیان در جهان نابود شوند.
وی افزود: موج بیداری اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) در همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی وعده آن را داده بود، تنها مربوط به کشورهای منطقه نخواهد بود و تمامی فرعون‌های زمان را یکی پس از دیگری نابود خواهد کرد.
امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امروز با گذشت یک‌هزار و 400 سال از تاریخ دین مبین اسلام هنوز مسلمانان ارادت خاصی به این دین الهی و سنت رسول‌الله دارند و این نشان از جاودانی و جهانی بودن آن است.
وی در ادامه به ارادت مردم کردستان به رسول‌الله و اصحاب کرامه اسلام و اهل بیت(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایمان همیشگی در دل مومنان و مسلمانان نشانه محبت رسول‌الله است و هر کسی که ایمانش قوی و اراده‌اش محکم و استوار باشد بیشتر محبت پیامبر گرامی اسلام در آنان نفوذ می‌کند.
امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسباب نجات و رستگاری مسلمانان در دنیا و آخرت، افزود: پیامبر بزرگوار اسلام دنیا را به دریایی مواج و خروشان تشبیه کرده که گناه، بی‌اخلاقی و بی‌بندوباری موج‌های این دریای متلاطم هستند.
راستی توبه و استغفار را بهترین وسیله برای سبک شدن از بار سنگین گناهان عنوان کرد و اظهار داشت: صداقت، ایمان، یاری نیازمندان و انجام اعمال صالحه از بزرگ‌ترین اسباب رستگاری و نجات مسلمانان در هر دو دنیاست.
وی با تاکید بر اینکه عمل به دستورات الهی و انجام فرایض الهی موجبات سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد، بیان داشت: در این راستا خانواده‌ها و والدین و مربیان تربیتی باید در تربیت کودکان و نسل جوان توجه بیشتری به منظور حفظ سلامت روحی و روانی آنها داشته باشند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به رسالت علما و روحانیون به عنوان وارثان رسول الله(ص) و خلیفه‌الله در روی زمین، گفت: هدف پیامبر اکرم (ص) درهم و دینار نبود بلکه رسالت ایشان هدایت و راهنمایی مردم به سوی احکام و شرایع الهی بود و باید روحانیون با مدنظر قرار دادن راه و سیره رسول خدا در راستای نشر آموزه‌های دین و اخلاقی در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول