اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد:

راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور فرهنگ‌سازی بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در استان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا عظیمی جاهد ظهر امروز در نشست شورای معاونان سپاه سلمان  سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج مردمی و از بطن جامعه بوده و در بین مردم هستند و برای فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند مانند بازو برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.
وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم شود جامعه اسلامی و ایده‌آل شده و از انحرافات بدور می‌شود و لازمه این امر تذکر لسانی است که رهبر نیز بر این امر تاکید بسیاری داشته‌اند و تذکر لسانی را وظیفه همگانی دانسته‌اند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه امری لازم است و در این راستا و با همکاری فرمانده‌هان پایگاه‌های بسیج سطح استان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی می‌شود.
در این جلسه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز بر گسترش فرهنگ تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: رسالت و هدف اصلی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم از زبان و بیانشان در راستای سالم‌سازی و اصلاح جامعه بهره بگیرند و این اقدام با عنوان تذکر لسانی در سطح جامعه مطرح است.
‌حبیب لک‌زایی افزود: تذکر لسانی از نظر ما به چوب و چماق و درگیری و برخورد نیاز ندارد بلکه با ابزار محبت و تذکر زبانی انجام می‌شود، البته زمانی تذکر لسانی نتیجه بخش است که همه مردم چنین رسالتی را برای خود قائل باشند و همه نارسایی‌های ناسالم را به یکدیگر تذکر دهند و اگر این فرهنگ در بین مردم جا افتاد و همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند، امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل می شود.
وی تاکید کرد: فرهنگ سازی تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه سبب تشویق نیکوکاران، آگاه کردن افراد جاهل در جامعه، هشدار برای جلوگیری از خلاف و ایجاد انضباط اجتماعی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول