اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ وقف؛

جشنواره ادبیات داستانی در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: با هدف ترویج فرهنگ وقف جشنواره خوشنویسی و ادبیات داستانی در کرمان برگزار می‌شود.

جشنواره ادبیات داستانی در کرمان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دومین جشنواره فرهنگی هنری «وقف، چشمه همیشه جاری» در استان کرمان برگزار می‌‌شود.
وی افزود: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری «وقف، چشمه همیشه جاری» در سال گذشته از استقبال خوب هم‌وطنان در سطح کشور و استان کرمان برخوردار بوده است.
قاسمی‌زاده تصریح کرد: بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه مصمم شده است تا دومین مرحله این جشنواره را در رشته‌های خوشنویسی و ادبیات داستانی در سراسر کشور برگزار کند.
وی رشته‌های در نظر گرفته شده در بخش خوشنویسی را نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ عنوان و بیان کرد: علاقمندان به شرکت در بخش ادبیات داستانی می‌توانند در رشته‌های شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی با موضوع وقف شرکت کنند.
قاسمی‌زاده مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ وقف دانست و بیان کرد: تمام آثار ارائه شده، باید با دورنمای سنت حسنه وقف باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: هدف از ایجاد رشته خوشنویسی در جشنواره فرهنگی هنری وقف، ایجاد نگرش جدید به وقف از جنبه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار هنری در حوزه ترویج و تبلیغ و معرفی وقف است.
وی اذعان کرد: ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، شناسایی استعدادهای درخشان در هنر خطاطی کشور و ارتقا بخشیدن به آن در راستای گسترش ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف بوده است.
قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از آیات، کلمات قصار، سخنان بزرگان و علما و اشعاری که مشخص شده و در دبیرخانه جشنواره واقع در روابط عمومی اداره کل اوقاف استان کرمان موجود است، خلق اثر کنند.
وی بیان کرد: توجه و تأکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در گستره ترویج فرهنگ وقف از مهم‌ترین اهداف بخش ادبیات داستانی است.
قاسمی‌زاده عنوان کرد: در این بخش نیز علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه مرکزی جشنواره از موضوع‌های در نظر گرفته شده، مطلع شوند.
وی بیان داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان آبان‌ماه سال جاری است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول