اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

جذب بهورزان با مدرک فوق‌دیپلم امکان‌پذیر شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پذیرش 32 بهروز در مازندران در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: در دستورالعمل جدید، جذب بهورزان با مدرک فوق‌دیپلم امکان‌پذیر شد.

جذب بهورزان با مدرک فوق‌دیپلم امکان‌پذیر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین جلاهی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از بهورزان نمونه استان مازندران اظهار داشت: کمیته آنفلونزای استانی مازندران تشکیل شد.
وی تصریح کرد: در بحث آنفلوآنزا و وبا، بهورزان غیر از وظایفی که سازمان برای آنها مشخص کرد باید مهارت‌های خاصی را که آموختند در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: آموزش نگهداری از طیور در خانه‌های روستایی توسط بهورزان به خانواده‌ها بیان شود.
وی با اعلام اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزا پرندگان در سال 85 در واحدهای صنعتی مشاهده شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیوع این بیماری در خانه‌ها اتفاق افتاد و ممکن است کوتاهی بهورزان در اطلاع‌رسانی به موقع موجب ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها شود.
جلاهی در ادامه تعداد بهورزان استان مازندران را حدود 2 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: ماهانه دولت حدود یک میلیارد تومان هزینه حقوق بدون مشخص شدن مزایا به این افراد پرداخت می‌کند و بیان این نکته نشان می‌دهد که بهورزان باید در انجام مسئولیت خود نهایت دقت را داشته باشند.
وی از پذیرش 32 بهروز در مازندران در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و بیان داشت: در دستورالعمل جدید جذب بهورزان با مدرک فوق دیپلم امکان‌پذیر است.
معاون بهداشتی درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه باید در کنترل و درمان بیماری وبا باید نقش ارزنده‌ای را ایفا کنیم، تاکید کرد: مراقبت از مادران باردار باید جدی گرفته شود.
وی با تاکید بر آموزش حین و بعد از ازدواج توسط بهورزان بیان داشت: مطالعه در حوزه بهداشت درمان باید جدی گرفته شود و توسعه و مراقبت‌های بارداری نیز جزء تاکیدات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت است.
 در ادامه مدیر گسترش شبکه بهداشت استان مازندران نیز با اعلام اینکه مازنداران جزء چاق‌ترین استان‌های کشور هستند، تصریح کرد: باید آموزش‌های حوزه بهداشت و درمان در استان جدی‌تر گرفته شود.
قاسم اویسی در مورد کنترل بیماری وبا و آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در مازندران بیان داشت: عمده مشکلات ما برای کنترل بیماری‌های واگیری در روستاها است و قش بهورزان نیز در این امر بسیار تاثیرگذار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول