اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

استخدام 130 بهورز در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان از استخدام 130 بهورز برای به‌کارگیری در خانه‌های بهداشت روستایی این استان در سال جاری خبر داد.

استخدام 130 بهورز در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی در جمع بهورزان نمونه گیلان اظهار داشت: تلاش بهورزان در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در جامعه شهری و روستایی بسیار حیاتی است و در حقیقت بار اصلی پیشرفت‌های بهداشتی و پیشرفت شاخص سلامت به عهده بهورزان است. 
وی با اشاره به ضرورت افزایش سطح توانایی بهورزان افزود: خلاقیت، توانایی و مجهز بودن به علم و تخصص از مهم‌ترین ویژگیهای یک بهورز موفق است و هر قدر دانش و تجربه بهورزان بالاتر باشد و مهارت و خلاقیت بیشتری داشته باشند، موثرتر واقع میشوند. 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به وظیفه‌های متعدد بهورزان گفت: بهورزان علاوه بر بهداشت خانواده به بهداشت محیط، بهداشت آب، اماکن، کنترل و پیشگیری بیماریها اعم از واکسینه کردن را نیز به عهده دارند. 
وی با اشاره به خدماتی که بهورزان در جامعه ارائه میکنند، افزود: این نیروها همواره در ارتباط تنگاتنک با مردم روستا هستند و به دلیل آشنایی با زندگی اهالی روستا، بیماریها را شناسایی کرده و آموزش‌های بهداشتی را به روستاییان ارائه میدهند. 
بهبودی به جذب بهورز در استان اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان سال جاری 130 بهورز در دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان استخدام می‌شوند. 
وی نقش بهورزان در خانه‌های بهداشت و در راستای آموزش مردم، جلب مشارکت مردمی و ارائه خدمات بهداشتی را بسیار موثر دانست و اذعان داشت: مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و شیردهی، مراقبت از کودکان زیر هشت سال، مراقبت از دانش‌آموزش مدارس از جمله خدمات ارزنده‌ای است که در خانه بهداشت ارائه می‌شود. 
قائم مقام وزیر بهداشت در گیلان یادآور شد: طرح گسترش شبکه‌های بهداشتی و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در تمام مناطق محروم کشور به منظور تامین سلامت مورد توجه ویژه‌ دولت نهم و دهم قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: مردم برای امور درمانی خود به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه می‌کنند و نیازی به مراجعه آنها به مرکز شهرستان و استان نیست.  
بهبودی نقش بهورزان در سلامت جسم و روان ‌جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: کاهش مرگ و میر کودکان یکی از آثار و تلاش‌های بهورزان در جامعه است.
این مسئول بیان داشت: بهورزان علاوه بر وظیفه شناسایی بیماری در روستاها، وظیفه آموزش نکات بهداشتی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با اهالی روستاها را نیز به عهده دارند تا اعتماد روستاییان به بهورزها جلب شود که این امر نیاز به زمان و نیروی زیادی است. 
وی، کار بهورزان را بسیار ارزشمند، زیربنایی و دارای نتایج بسیار عالی دانست و اظهار داشت: از بدو تشکیل این مجموعه، بهورزان بهداشت را به روستاها برده‌اند و محور اصلی سلامت و بهداشت هستند. 
بهبودی مراقبت‌های مربوط به تنظیم خانواده، واکسیناسیون کودکان، مراقبت از سالمندان، مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط، آموزش مباحث سلامت، پیشگیری و مراقبت از بیماریهای فشار خون، دیابت، تالاسمی، حوادث و سرطان را از دیگر اقدام‌های بهورزان در خانه‌های بهداشت عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول