اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

الگوبرداری آمریکا از چگونگی ارائه خدمت بهورزان ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: اکنون رشد بهداشت و درمان ایران در حدی است که یکی از ایالت‌های آمریکا از نسخه شبکه بهدشت و درمانی ما در بخش بهورزان الگوبرداری می‌کند.

الگوبرداری آمریکا از چگونگی ارائه خدمت بهورزان ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمدمهدی ناصحی شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز پزشک، داروساز و کارمند در نکا با اشاره به الگوبرداری برخی از ایالت‌های آمریکا از نسخه‌های درمانی بهورزان اظهار داشت: انقلاب خدمات بزرگی در این راستا به مردم در مناطق مختلف ارائه کرده و اکنون رشد بهداشت و درمان ایران به قدری است که یکی از ایالت‌های آمریکا از نسخه شبکه بهداشت و درمانی ما الگوبرداری می‌کند.
وی گفت: این ایالت با الگوبرداری از یک بهورز در استان فارس، بر آن است تا چگونگی ارائه خدمت این بهورز و شاخصه‌های آن در یک روستا را برای ایالت خود پیاده کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران عنوان کرد: این مسائل بیانگر آموزش پزشکی موفق در ایران است که قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست و در مکان بالا و مناسبی قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان نکا در حال حاضر از رشد بسیار خوبی در بهداشت و درمان برخوردار است و باید امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران افزود: اکنون ضریب اشغال بیمارستان‌های نکا بالاست و این بدان مفهوم نیست که بیماران زیادی داریم، بلکه چون بیمارستا‌ن‌های ما خدمات مناسب ارائه میدهند، بیماران ترجیح می‌دهند از همین دو بیمارستان برای مداوای خود استفاده کنند و به شهرهای دیگر نروند.
 
* پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران متذکر شد: پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان و فعالان بهداشت و درمانی در مناطق روستایی مازندران شاید در برخی از موارد نصف حقوق و مزایای استان‌های همجوار است.
ناصحی یادآور شد: این مسئله باید رفع شود و پرسنل بهداشت و درمان روستایی ما به دلیل سختی کار موجود از حقوق و مزایای  بیشتری برخوردار شوند.
این مسئول با بیان اینکه امید به زندگی اکنون در ایران بسیار بالاست، یادآور شد: امید به زندگی در ابتدای انقلاب برای بانوان 53 سال و برای آقایان 51 سال بوده در حالی که اکنون این امید به زندگی در بانوان به 73 سال و در آقایان به 71 سال رسیده است.
وی اذعان داشت: در حال حاضر امید به زندگی در ایران 20 سال نسبت به اوایل انقلاب افزایش یافته که بیانگر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب است.
در این مراسم از حدود 20 پزشک، دارو ساز و کارمند نمونه تجلیل شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول