اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سینما جوان سنندج اعلام کرد:

راهیابی 2 فیلم از سنندج به جشنواره شهید آوینی

خبرگزاری فارس: سرپرست سینما جوان سنندج از راهیابی دو فیلم از فیلمسازان سنندجی به جشنواره شهید آوینی خبر داد.

راهیابی 2 فیلم از سنندج به جشنواره شهید آوینی
سیروس ثنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: دو فیلم از ۴۱ فیلم مستند و تجربی راه یافته به بخش مسابقه سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی متعلق به فیلمسازان کردستان است.
وی افزود: هیئت انتخاب سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی پس از ارزیابی و بازبینی بیش از 300 فیلم ارسالی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ـ هنری، 41 فیلم مستند را برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب و معرفی کردند.
سرپرست سینما جوان سنندج بیان داشت: دو فیلم جنایت در سکوت به کارگردانی بهروز نورانی‌پور و دوباره نگریستن از ستار چمنی‌گل در بخش مسابقه جشنواره شهید آوینی حضور دارند.
ثنایی اضافه کرد: همچنین دو فیلم مستند از آثار هنرمندان استان کردستان در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور یافتند.
وی بیان داشت: در این جشنواره دو فیلم مستند تا مردان‌مان برقصند به کارگردانی هیوا امین‌نژاد و جنایت در سکوت به کارگردانی بهروز نورانی‌پور از کردستان با 27 فیلم دیگر در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رقابت می‌کنند.
سرپرست انجمن سینما جوان سنندج در ادامه از حضور پر رنگ فیلمسازان استان کردستان در میان برگزیدگان نخستین جشن حمایت از فیلم کوتاه مستقل خبر داد و گفت: در بخش فیلم‌های تجربی مستقل، سکوت برکه‌ها به کارگردانی فاطمه دستمرد به عنوان بهترین کارگردان مستند، طلای سفید به کارگردانی بیژن زمان‌پیرا به عنوان بهترین کارگردانی داستانی و مهمانی زیر آب به کارگردانی بابک امینی به عنوان بهترین کارگردانی مستند مستقل معرفی شدند.
ثنایی در ادامه از ساخت فیلم کوتاه سوختن در آب، غرق شدن در آتش به تهیه کنندگی و کارگردانی زانیار طهماسبی خبر داد و گفت: این فیلم کوتاه 25 شهریور ماه جاری با تصویربرداری حشمت نارنجی و فیلمنامه نویسی تیمور قادری به مقابل دوربین می‌رود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول