اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

30 هزار بهورز در سراسر ایران فعال هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعالیت 30 هزار بهورز در سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد بهورز در غالب 18 هزار خانه بهداشت فعالیت می‌کنند.

30 هزار بهورز در سراسر ایران فعال هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده صبح امروز در جلسه تجلیل از بهورزان نمونه استان اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار مرکز بهداشت به عنوان بدنه سیستم بهداشتی کشور فعالیت می‌کنند.
وی از فعالیت 287 خانه بهداشت فعال در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام خانه‌های بهداشت مصوب استان در حال فعالیت هستند و علاوه بر این 42 مرکز بهداشتی روستایی، هفت مرکز تسهیلات زایمان و 36 پایگاه بهداشت شهری نیز فعالیت می‌کنند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعالیت هشت مرکز بهداشت شهرستان در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این یک واحد قرنطینه نیز در سطح استان فعال است.
مهدی‌زاده به تاریخچه ایجاد سیستم گسترده بهداشت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در سال 1977 در سی‌امین اجلاس مجمع جهانی بهداشت سیاست‌گذاری‌هایی شده است که تا سال2000 باید سطح سلامتی برای همه مردم جهان به یک روند مطلوب برسد و استراتژی بهداشت برای همه در کشور ما نیز اجرا شد.
وی ادامه داد: بر اساس این استراتژی که مورد تایید همه کشورهای عضو است راه رسیدن به بهداشت عمومی انجام مراقبت‌های بهداشتی اولیه است تا توزیع عادلانه امکانات نیز انجام شده باشد که سطح اول این کارها خانه‌های بهداشت بودند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این سیستم بهداشت در سال 63 در ایران اجرایی شد تا شعار عدالت در سلامت در کشور اجرایی شود که با اجرای این سیستم ما شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و افزایش امید به زندگی در کشور بودیم.
در پایان این جلسه از تعدادی از بهورزان نمونه استان تجلیل شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول