اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش صورت گرفت؛

آغاز همایش ترجمان هویت انقلاب در کاشان

خبرگزاری فارس: همایش سیاسی ترجمان هویت انقلاب اسلامی با حضور 500 میهمان از فعالان دانشجویی سراسر کشور دقایقی پیش در دانشگاه کاشان آغاز شد.

آغاز همایش ترجمان هویت انقلاب در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر همایش سراسری ترجمان هویت انقلاب اسلامی صبح امروز در این مراسم بازخوانی هویت انقلاب اسلامی، تحلیل و بررسی جریان‌های انحرافی از آغاز انقلاب تاکنون، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعال بسیجی و دبیران دفاتر جامعه اسلامی، تحلیل جریان‌های سیاسی درون نظام و بررسی تحولات اخیر جبهه اصولگرایی. بررسی جریان‌های بیداری اسلامی در منطقه را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.
محمد هادی حاج محمد آشنایی بدنه جامعه اسلامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دیگر با مسائل، مفاهیم و جریانات متفاوت سیاسی در بالا بردن سطح فعالیت‌های سیاسی هدفمند در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: این آشنایی زمینه مناسبی را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان خارجی و معاندان داخلی فراهم کرده و موجب واکسینه شدن جریان دانشجویی در مقابل ویروس‌های سیاسی در دانشگاه‌ها می‌شود.
وی با انتقاد از از بین رفتن قابلیت نظریه‌پردازی و دکترین‌سازی جریان دانشجویی و ورود آن به حوزه اجرا و عمل افزود: پویایی جریان دانشجویی جز در سایه حرکت همزمان نظر و عمل در دانشگاه میسر نیست و پیروی از منویات اخیر مقام معظم رهبری درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت  و ارتقای چهار سطح فکر، علم، زندگی و معنویت، جز با وارد شدن به حوزه نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی ممکن نیست.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان با تأکید بر لزوم تولید گفتمان‌های اصیل ایرانی و اسلامی به عنوان اهم فعالیت دانشجویان بیدار در سال‌های آینده تصریح کرد: به طور یقین پیش‌نیاز حرکت به سوی این آرمان، آشنایی حداقلی دانشجویان با علل و چرایی وقایع گذشته و احتمال تکرار آنان و یا وقایع مشابه آن در آینده و لازمه این مهم آشنایی با هویت واقعی و اصیل انقلاب است.
به گفته وی بازخوانی و بازتعریف هویت اصیل انقلاب در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی راه روشنی را برای جریان‌های اصیل دانشجویی آشکار می‌کند تا انقلاب اسلامی از دست‌اندازی جریانات فتنه انگیز و انحرافی مصون بماند.
حاج محمد یادآور شد: همایش سیاسی بزرگ ترجمان هویت انفلاب نیز در این راستا و با گرایش وحدت‌بخشی بیشتر میان تشکل‌های دانشجویی، اعتلای سطح سیاسی اعضای فعال دانشجو و ایجاد انگیزه به این نیروها در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی، اخلاق سیاسی، انقلاب و جبهه فرهنگی، انقلاب و رسانه‌ها، انقلاب و آینده اقتصادی و فرهنگی، انقلاب و افق سیاست، انقلاب، فتنه‌ها و جریان‌های انحرافی، انقلاب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، انقلاب و شبکه‌سازی‌های اجتماعی و تشکیلاتی،   انقلاب و آرمان امام و اندیشه سیاسی امام و رهبری، انقلاب،، دانشگاه اسلامی و تشکل، انقلاب و اسطوره‌ها از مباحث مورد بحث و بررسی در این همایش دو روزه برشمرد.
به گفته وی برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو، جریان‌شناسی سیاسی، شخصیت‌شناسی، نقد و پخش فیلم‌های مرتبط با حضور تحلیلگران، کارگاه‌های آموزشی در زمینه تحلیل و بررسی، نشست مطبوعاتی، ثبت‌نام برای تکمیل بانک اطلاعاتی فعالان دانشگاهی از برنامه‌های جنبی همایش ترجمان هویت انقلاب اسلامی در دانشگاه کاشان است.
همایش سراسری ترجمان همیت انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی چهره‌های سیاسی کشور چون حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شجونی، عضو جامعه مبارز، محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید جواد ساداتی‌نژاد معاون پارلمانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سردار حسین یکتا مسئول ستاد راهیان نور کشور و غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم طی روزهای 21 و 22 شهریورماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول