اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

طرح جدید کاشت پیاز در لارستان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد زراعت، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از طرح جدید کاشت پیاز در لارستان خبر داد.

طرح جدید کاشت پیاز در لارستان
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، علی سعیدنژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف عرضه پیاز در زمان کمیابی و فروش آن با بهای مناسب‌تر در بازار، طرحی در لارستان ارائه شده است که این محصول یک ماه زودتر کاشت و عرضه شود.
وی افزود: در این طرح آزمایشی، قراردادی با یکی از کشاورزان شهرستان مرودشت بسته شده تا با توجه به شرایط معتدل آب و هوایی در آن منطقه، نشای محصول پیاز که نسبت به گرما بسیار حساس است را در آن شهرستان کشت کرده و یک ماه زودتر از موعد هر ساله کاشت پیاز در لارستان در اختیار کشاورزان لارستانی قرار دهد.
مسئول واحد زارعت مدیریت جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در این طرح به جای اسفند ماه که هنگام وفور محصول پیاز در بازار است، در ماه‌های دی و بهمن پیاز به بازار عرضه می‌شود.
سعیدی‌نژاد اضافه کرد: ماه‌های فصل زمستان یعنی دی و بهمن زمان کمیابی محصول پیاز است.
این مقام در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: با این طرح هم نیاز بازار تامین می‌شود و هم محصول کشاورزان با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد.
سعید‌ی‌نژاد در پایان اظهار داشت: این طرح امسال به طور آزمایشی در سطح دو هکتار اجرا شده است و پیش‌بینی می‌شود که طرح آزمایش کشت پیاز با موفقیت روبه‌رو شود.
هر سال طی دو بار کاشت در مجموع بیش از 400 هکتار پیاز در شهرستان لارستان بیشتر در بخش‌های اوز، جویم، بنارویه، بیرم و صحرای باغ کاشته می‌شود و افزون بر 22 هزار تن از این محصول تولید می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول