اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با هدف شناخت و معرفت امام عصر(عج)؛

کتاب "پایان جاهلیت" ویژه دانش‌آموزان منتشر شد

خبرگزاری فارس: درس‌نامه آموزشی، معرفتی مهدویت با عنوان "پایان جاهلیت" منتشر و به همراه دو حلقه لوح فشرده آشنایی با روش‌های ارائه کتاب به دانش‌آموزان، در اختیار مربیان خیمه‌های معرفت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان سراسرکشور قرار گرفت.

کتاب "پایان جاهلیت" ویژه دانش‌آموزان منتشر شد
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، کتاب پایان جاهلیت در 17 درس‌نامه آموزشی، با موضوعات ضرورت و اهمیت معرفت برای انسان، نقش معرفت در جولانگاه زندگی، ضرورت شناخت انسان از خویش، رابطه‌ انسان شناسی و امام شناسی، ویژگی‌های ذاتی امام (ع)، شناخت ابعاد حرکت و فعل امام در زمان ظهور، نگاه‌ها و معرفت‌های اشتباه و ناقص به امام معصوم (ع)، رابطه معرفت ولی خدا و معرفت خدا و آثار و لوازم معرفت امام (ع) به چاپ رسیده است.

در قسمتی از مقدمه این درس‌نامه آمده است: اگر کسی به بهانه‌ سختی انتخاب راه و مکتب، دست روی دست بگذارد و بنشیند، خود را به دست مرگ سپرده است چرا که زندگی انسان در حرکت اوست و حرکت، مقدمه‌ای می‌خواد و آن، انتخاب است و انتخاب نیاز به اندیشه و سنجش راه‌ها دارد.و در جایی دیگر آمده است: ما مکتب «اسلام شیعی» را پذیرفته‌ایم و امامت و پیشوایی امامان آن را انتخاب نموده‌ایم، اما آیا این انتخاب ما آگاهانه بوده یا تنها انتخابی شناسنامه‌ای و از روی عادت و تقلید بوده است. به هر حال، ما انتخاب کرده‌ایم، حالا باید کمی اندیشه کنیم که چرا این انتخاب را کردیم و سنجش کنیم که چرا بین این همه مکتب و پیشوا، اسلام شیعی و رهبری چهارده‌معصوم(ع) را برگزیدیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با تابستان سال‌جاری، جشنواره "ستارگان تابستان 90" ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر زبده مقطع متوسطه را با رویکرد اصلی شناخت و معرفت امام عصر(عج) در حدود 600 پایگاه تابستانی در سراسر کشور طراحی کرده که هم اکنون در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول