اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهیدان فاطمی به دیار باقی شتافت

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان فاطمی که به دلیل بروز بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت.

مادر شهیدان فاطمی به دیار باقی شتافت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مادر شهیدان فاطمی از خیرین مدرسه‌ساز بوده است که دو فرزند خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده و در سفر دوم ریاست جمهوری نشان ایثار دریافت کرد.
وی در جریان دیدار نماینده مقام معظم رهبری با خانواده شهدا، دیدار با مقام معظم رهبری را یکی از آرزوهای دیرینه خود ذکر کرده و رهبری در سفر خود به قم، با این مادر شهید دیدار کردند.
این مادر شهید در سال 1310متولد شد و در کنار مرحوم علی محمد فاطمی فرزندان انقلاب را تربیت کرد و زمینه ساز سعادت ایشان شد و خود نیز همراه با دیگر مردم به دفاع از انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب برخاستند.
وی پس از سال‌ها صبر بر داغ شکنجه‌ها و شهادت حمیدرضا و فرید فاطمی سرانجام به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان مهراد تهران روز یکشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد.
محمدرضا فاطمی از شهدای انقلاب اسلامی یکی از فرزندان این مادر است که به دنبال انجام اقداماتی علیه نظام ستمشاهی، ساواک به وی مظنون و پس از کمین کردن در منزل آنان، وی را دستگیر و سپس اعدام کرد.
به گفته مادر شهیدان فاطمی، محمدرضا فاطمی از نابغه‌های زمان خود بوده که از نظر دیانت زبانزد بود؛ به همین دلیل در 17 سالگی وارد دانشگاه شریف شده و به تحصیل در رشته مکانیک پرداخت در حالی که تنها سه واحد به پایان تحصیل وی مانده بود توسط ساواک دستگیر و به شهادت رسید.
شهید فاطمی کمی قبل از دستگیری توسط ساواک شاه، به مادر خود گفته بود که ممکن است توسط رژیم شاه دستگیر شود بنابراین از مادرش خواسته بود تا همانند حضرت زینب(س) صبور باشد.
فرید فاطمی یکی دیگر از شهدای دفاع مقدس است که خود در دانشگاه اهواز در رشته مهندسی شیمی تحصیل می‌کرد که با آغاز جنگ وظیفه انقلابی و اسلامی خود را در دفاع از کیان اسلامی دید و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت.
وی در جریان عملیات والفجر هشت به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به دیدار محبوب خود شتافت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول