اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل اکو:

برپایی نمایشگاه اکو سبب سازندگی کشورهای اکو می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کل اکو برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح کشورهای اکو را موجب سازندگی کشورهای عضو عنوان کرد.

برپایی نمایشگاه اکو سبب سازندگی کشورهای اکو می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، یحیی معروفی پیش از ظهر امروز به هنگام ورود به فرودگاه مرکز خراسان شمالی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: برپایی نمایشگاه و معرفی صنایع کشورهای اکو سبب افزایش مناسبات اقتصادی، صنایع، توریسم و گردشگری می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد تأثیر خیلی زیادی در روابط کشورهای عضو دارد، افزود: این نمایشگاه‌ها نه تنها در معرفی محصولات کشورها دارد، بلکه از این فرصت‌ها و منابعی که با مشارکت کشورهای عضو اکو ایجاد شده، برای پیشرفت این کشورها از آن بهره‌گیری می‌شود.
معروفی تصریح کرد: همچنین رفت و آمدهای و تماس‌های بین مسئولان کشورهای عضو اکو و مملکت‌ها سبب نزدیک شدن دل‌های مردم و استفاده از تجربیات و سازندگی آینده این کشورها خواهد شد و زمینه سازندگی بیشتر کشورهای عضو اکو را فراهم خواهد کرد.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران را در اکو بسیار موثر خواند و گفت: کشور ایران به عنوان کشوری بزرگ در تعمیق روابط تلاش داشته و برپایی نمایشگاه فرهنگی کشورهای عضو اکو و دعوت از سفرا از سوی جمهوری اسلامی، برای همکاری‌ها و تعمیق روابط سازمان همکاری‌های کشورهای عضو اکو است.
دبیر کل اکو اضافه کرد: جمهوری اسلامی از جایگاه جهانی و منطقه‌ای برخوردار است و با این حرکت‌های فرهنگی، در جهت نزدیک ساختن مردم ملت‌های اکو تلاش می‌کند.
وی همچنین با قدردانی از فرصت ایجاد شده در برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در خراسان شمالی گفت: این استان خطه‌ای مهم در جمهوری اسلامی است که با حضور کشورهای عضو اکو ظرفیت‌های این استان بیشتر معرفی و شناسانده خواهد شد.
نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو از امروز به مدت یک هفته در محل بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد برپا خواهد شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول