اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نسختین‌بار صورت میگیرد؛

برگزاری مسابقات بسکتبال خیابانی بانوان قم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت بسکتبال استان قم از برگزاری نخستین دوره رقابت‌های بسکتبال خیابانی ویژه بانوان در قم خبر داد.

برگزاری مسابقات بسکتبال خیابانی بانوان قم
الهام نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: رقابت‌های بسکتبال خیابانی در استان قم برای نخستین بار در بخش بانوان به انجام می‌رسد که البته این مسابقات را به یاد نایب رئیسان فقید تنیس و پینگ‌پنگ قم برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: نخستین دوره مسابقات بسکتبال خیابانی در استان قم در حالی برگزار می‌شود که در پایان مهلت داده شده برای ثبت نام تیم‌های شرکت کننده، هشت تیم مدعی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان قم افزود: این نخستین تجربه بسکتبال قم در برگزاری رقابت‌های بسکتبال خیابانی به شمار می‌رود اما مسابقاتی مهمی است که قطعا با رقابت دیدنی بانوان بسکتبالیست برگزار می‌شود و استقبال از برگزاری این رقابت‌ها  بسیار خوب بوده است.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها به مدت دو روز است و برای برگزاری این مسابقات، سالن ورزشی شهید رضائیان مجموعه شهید حیدریان قم را در نظر گرفته‌ایم که اختصاص به این رشته دارد و البته مسابقات با رعایت قوانین بسکتبال خیابانی در این سالن برگزار می‌شود.
نادری با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: در مسابقات بسکتبال خیابانی هر تیم از پنج بازیکن تشکیل می‌شود، اما در هنگام مسابقه سه نفر در ترکیب اصلی تیم‌ها حضور خواهند داشت که برگزاری این مسابقه در نوع خود جالب توجه است و در حال حاضر در کشورهای مختلف این رشته از طرفداران و علاقه‌مندان زیادی برخوردار است.
نادری تاکید کرد: برای شرکت در این رقابت‌ها، داشتن کارت بیمه برای نفرات و اعضای تمام تیم‌ها الزامی است، ضمن اینکه هر تیم برای ورودی مسابقات مبلغ100 هزار ریال پرداخت می‌کند تا مسئولان برگزاری تدارک مناسبی برای برگزاری بسیار مطلوب این رقابت‌ها در نظر بگیرند، ضمن اینکه تیم‌ها به هنگام مسابقات باید لباس متحد‌الشکل نیز برای نفرات خود به همراه داشته باشند.  
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف از برگزاری این مسابقات، همگانی کردن ورزش بسکتبال در بین بانوان پر تعداد علاقه‌مند به این رشته ورزشی است، به ویژه اینکه قصد داریم شرایطی برای جذب بیشتر بانوان به بسکتبال فراهم شود.
وی برگزاری این رقابـت‌ها را یکی از اهداف مهم در قالب برنامه های مهم بخش بانوان هیئت برای توسعه بسکتبال عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده این مسابقات یک فرصت مناسب برای شناسایی بانوان مستعد بسکتبالیست به شمار می‌رود.
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان قم با تقدیر از تمام عوامل در برگزاری این رقابت‌ها، اضافه کرد: قرعه‌کشی این رقابت‌ها صورت گرفته است و مسابقات در دو گروه چهار تیمی در مرحله نخست با حضور نماینده تیم‌های شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول