اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جبران سهم فراموش شده استخدام معلولان:

دولت به کارفرمایان تخفیف مالیاتی به شرط استخدام دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران سهم سه درصدی فراموش شده استخدام معلولان، دولت به کارفرمایان تخفیف مالیاتی و بیمه‌ای دهد.

دولت به کارفرمایان تخفیف مالیاتی به شرط استخدام دهد
سیدعلی محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد سهم سه درصدی فراموش شده استخدام معلولان زیرپوشش بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی باید ابتدا شرایطی را برای توانمندی‌های حرکتی معلولان برای کسب مهارت انجام دهد تا این افراد مشغول به کار و درآمد ثابتی برای خود شوند.
وی با بیان اینکه از این طریق مشکلات مالی معلولان کمی هموار می‌شود، افزود: قرار بر این بود به ازای هر 100 نفر استخدامی سه نفر معلول جذب شود که بنا به دلایل عدم استخدام دولتی در کشور سهم سه درصدی استخدام معلولان همچنان به فراموشی سپرده شده است.
عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی وزارتخانه‌ها هنوز استخدام 100 تا 200 نفری صورت می‌گیرد و سهمیه برای معلولان وجود دارد، تصریح کرد: استخدامی از این افراد انجام نمی‌شود و هیچ طرح و لایحه جدیدی در مجلس در مورد استخدام معلولان مطرح نشده است.
وی یکی از مسائلی که می‌تواند در زمینه اشتغال سازی معلولان بسیار موثر و کارآمد باشد را تصویب  قانون تشویق کار‌فرمایان به استخدام معلولان دانست.
موسوی تشویق کار‌فرمایان را تخفیف مالیاتی و بیمه‌ای دانست و گفت: دولت با تشویق کار‌فرمایان در مقابل استخدامی معلولان تخفیفات مالیاتی و بیمه‌ای عطا کند.
عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید تسهیلات ویژه‌ به ترغیب کار‌فرمایان کمک کند، ادامه داد: به این ترتیب هم معلولان بیشتری امکان کار کردن مناسب با شرایط‌شان را پیدا می‌کنند و از آن مهم‌تر اینکه کار‌فرمایان هم راحت‌تر تن به استخدام معلولان می‌دهند.
وی مزیت این کار را به نفع معلولان دانست و افزود: معلولان هم حقوق بازنشستگی خود را می‌گیرند و این مستمری می‌تواند کمک بزرگی برای آنها باشد.
موسوی با اشاره به اینکه در سال 86 قرار بود 40درصد حقوق اداره کار به کارگران بهزیستی  پرداخت شود، اظهار داشت: طبق برآورد پرداخت 40درصدی حقوق کنونی اداره کار 130هزار تومان محاسبه می‌شود که اکنون ماهانه 60هزار تومان پرداخت می‌شود.
عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به برخی از مشکلات معلولان اشاره کرد و بیان داشت: معلولان هزینه‌های زیادی را بابت حمل‌ و نقل و بهداشت متحمل می‌شوند که چون هیچ راه درآمد دیگری نداشته و درصد کارایی آنها کم است، باید حمایت شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول