اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی شاهرود هشدار داد:

احتمال آتش‏سوزی در جنگل‏های شاهرود

خبرگزاری فارس: معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: احتمال آتش‏سوزی در جنگل‏های شهرستان شاهرود در روزهای آینده بسیار بالاست.

احتمال آتش‏سوزی در جنگل‏های شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدرضا عشقی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و اطفای حریق عرصه‏های منابع طبیعی شهرستان شاهرود با اشاره به شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب سال جاری در جنگل‏ها و عرصه‏های طبیعی، به استمرار کم‏سابقه هوای گرم و خشک در این فصل اشاره کرد.
وی افزود: احتمال وقوع آتش‏سوزی به ویژه در مناطق جنگلی دارای گونه‏های سوزنی و پهن‏برگ بسیار بالاست.
معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود آمادگی، هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر ارگان‏های ذی‏ربط در امر مهار آتش را به عنوان یکی از راه‏های موثر برای مقابله با این پدیده مورد تاکید قرار داد.
عشقی با بیان اینکه گردشگران و عوامل انسانی یکی از عوامل اصلی بروز پدیده آتش‏سوزی در عرصه‏های طبیعی به ویژه در مناطق تفریحی جنگلی هستند، گفت: برای حفظ این مناطق تفریحی مانند منطقه جنگلی چهارباغ، شاهکوه، ابر، قطری، النگ و کالپوش، افزایش سطح آگاهی مردم و بالا بردن فرهنگ عمومی تاثیر به سزایی در پیشگیری از آتش‏سوزی در این مناطق دارد.
وی افزود: با توجه به وقوع خشکسالی‏های اخیر از همه همشهریان، گردشگران و بهره‏برداران می‏خواهیم در هنگام حضور در عرصه‏های مرتعی و جنگلی، نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‏سوزی و تخلف، مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن‏های 4-02732222023 و تلفن گویای 09696 به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود و استان سمنان اطلاع دهند.
در این جلسه که با حضور جمعی از نمایندگان و روسای ادارات و دستگاه‏های مرتبط در امر اطفای حریق برگزار شد، شرکت‏کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص روش‏ها و راهکارهای مناسب در زمینه اطفای حریق مطرح کردند.
همچنین در این جلسه دستگاه‏های اجرایی مرتبط با اعلام تجهیزات و امکانات موجود، همکاری خود را برای اطفای حریق‏های احتمالی عنوان و آمادگی کامل خود را در صورت فراخوان برای این امر بسیار مهم و حیاتی اعلام کردند.
در سال گذشته، 32 مورد آتش‏سوزی در سطح جنگل‏ها و مراتع شاهرود رخ داد که وسیع‏ترین آنها، آتش‏سوزی سطحی در سطح 45 هکتار در منطقه پلنگ آرام بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول