اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال محقق می‏‏شود،

ثبت 300 شرکت تعاونی در همدان

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 105 شرکت تعاونی با ایجاد هزار و 400 فرصت شغلی به ثبت رسیده است که این رقم تا پایان سال به 300 شرکت افزایش می‏‏یابد.

ثبت 300 شرکت تعاونی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا یاری روز گذشته در ششمین جشنواره ملی تعاونی‏‏های برتر با اشاره به ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه در راستای لزوم بهره‏‏گیری بیشتر از ظرفیت تعاون اظهار داشت: تعاونی مصرف آموزشگاهی شهید تیموری همدان رتبه نخست و تعاونی مسکن مهر 9 اسدآباد در بین تعاونی‏‏های مسکن رتبه دوم را در کشور به دست آورده‏‏اند و شرکت کشت و صنعت آناهیتا نیز به عنوان تعاونی ویژه و برتر در سطح ملی معرفی شده است.
وی با اشاره به وظیفه ذاتی اداره تعاون مبنی بر تشکیل و تثبیت تعاونی در حوزه‏‏های مختلف افزود: از ابتدای سال تاکنون 105 شرکت تعاونی با ایجاد هزار و 400 فرصت شغلی در استان همدان تشکیل شده که این میزان تعاونی مجموعاً در سال گذشته به 159 مورد می‏‏رسد و تا پایان سال نیز بالغ بر 300 تعاونی در همدان به ثبت خواهد ‏‏رسید.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: تقویت و ارتقای اتحادیه‏‏ها و اتاق تعاونی موجب رفع مشکلات در بخش تعاون می‏‏شود که در همین راستا امر نظارت بر عهده اتاق تعاونی است.
وی گفت: از 30 آبان تا چهارم آذر ماه امسال نمایشگاه سلیمانیه عراق با عنوان توانمندی‏‏های بخش تعاون با حضور استان همدان برگزار می‌شود.
یاری اضافه کرد: اتاق تعاون مرکزی همدان آمادگی کامل دارد به منظور راه‏‏اندازی و تقویت سایت نمایشگاه بین المللی و بیمارستان همدان سرمایه‏‏ گذاری لازم را در قالب تعاونی انجام دهد.
وی تأکید کرد: 375 میلیارد تومان باقی مانده بنگاه‏‏های زودبازده در استان تعیین تکلیف شد که تشکیل 28 طرح تعاونی با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان از این محل تثبیت و تشکیل می‏‏شود.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اضافه کرد: در هفته دولت 37 طرح تعاونی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان با اشتغال‏‏زایی دو هزار و 187 نفر به بهره‏‏برداری رسید که شامل پنج طرح صنعتی، سه طرح کشاورزی، 15 طرح خدماتی و 14 طرح مسکن مهر و غیر مهر می‏‏شود.
وی با بیان اینکه 119 شرکت تعاونی مسکن مهر با 8 هزار و 300 عضو در استان فعال است، افزود: تا پایان امسال باید 76 هزار و 640 نفر ساعت آموزش در این حوزه توسط اداره تعاونی عملیاتی شود که تاکنون 35 درصد از این کار محقق شده است و در این خصوص میزان افراد آموزش دیده در سال گذشته 56 هزار و 640 نفر هستند.
یاری در پایان با تأکید بر اینکه 45 مورد کارگاه ترویجی در سال گذشته به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی کارگاه‏‏های ترویجی و بودجه تملک دارائی سرمایه‏‏ای به ترتیب نسبت به سال گذشته 100 درصد و 65 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول